SEN4932 Special Topics in Software Engineering IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SEN4932 Yazılım Mühendisliğine Özel Konular II Bahar
Güz
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. MEHMET ALPER TUNGA
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. NAFİZ ARICA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok.
Dersin Amacı: Yazılım mühendisliğinde güncel teknik gelişmeler ile web tabanlı uygulama mimarilerinde gelişmiş tasarım gibi çeşitli konularda çalışılması. Kurumsal sistemler ve bunların çözüm teknikleri ile yazılım mühendisliği kavramları uygulamaları.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Hizmet odaklı tasarımı anlatır
2. WSDL dili temellerini tanımlar
3. SOAP dili temellerini tanımlar
4. Hizmet tasarım standartlarını analiz eder
5. SOA bileşimini tanımlar
6. Varlık merkezli tasarım analiz eder
7. Uygulama hizmet tasarımı analiz eder
8. Görev merkezli tasarım analiz eder
9. SOA platformu desteğini anlatır

Dersin İçeriği

Dersin içeriği servis odaklı tasarım tanıtımı, wsdl ile ilgili xml şeması temelleri, wsdl dil temelleri, soap dil temelleri, servis arayüz tasarım araçları, servis odaklı tasarım kompozisyon kılavuzu, servis tasarım standartları ve önkoşullar, varlık-merkezli iş hizmet tasarımı, uygulama hizmet tasarımı, görev merkezli iş hizmet tasarımı ve kılavuzu, j2ee ve .net'te soa desteği, soa durum çalışmaları konularından oluşmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Servis Odaklı Tasarım Tanıtımı
2) WSDL ile İlgili XML Şeması Temelleri
3) WSDL Dil Temelleri
4) SOAP Dil Temelleri
5) Servis Arayüz Tasarım Araçları
6) Servis Odaklı Tasarım Kompozisyon Kılavuzu
7) Servis Odaklı Tasarım Kompozisyon Kılavuzu / Arasınav I
8) Servis Tasarım Standartları ve Önkoşullar
9) Varlık-merkezli İş Hizmet Tasarımı
10) Uygulama Hizmet Tasarımı
11) Görev merkezli İş Hizmet Tasarımı ve Kılavuzu
12) Görev merkezli İş Hizmet Tasarımı ve Kılavuzu / Arasınav II
13) J2EE ve .NET'te SOA Desteği
14) SOA Durum Çalışmaları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Service-Oriented Architecture (SOA): Concepts, Technology, and Design, Thomas Erl 978-0131858589
Diğer Kaynaklar: Yok - None.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 10
Ödev 2 % 10
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 3 5 15
Ödevler 2 5 10
Küçük Sınavlar 2 2 4
Ara Sınavlar 2 14 28
Final 1 17 17
Toplam İş Yükü 116

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2