MEKATRONİK (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SEN4931 | Yazılım Mühendisliğine Özel Konular I | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. MEHMET ALPER TUNGA |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. NAFİZ ARICA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Yazılım mühendisliğinde güncel teknik gelişmeler ile gelişmiş tasarım desenleri gibi çeşitli konularının incelenmesi. Kurumsal sistemler ve bu sistemlerin çözüm teknikleri ile yazılım mühendisliği kavramları uygulamaları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. SOA temellerini anlatır 2. SOA zaman çizelgesini anlatır 3. Web hizmetleri çerçevesini analiz eder 4. SOA ilkelerini tanımlar 5. SOA katmanlarını analiz eder 6. SOA yaşam döngüsü safhalarını analiz eder 7. Servis analizini tanımlar 8. Hizmet modellemeyi tanımlar 9. Hizmet odaklı tasarımı analiz eder |
Dersin içeriği servis odaklı mimari (soa) tanıtımı, soa evrimi, web hizmetleri çerçevesi, web hizmetleri ve çağdaş soa, hizmet oryantasyon ilkeleri, soa uygulama ve iş hizmet katmanları, soa planlama hizmet katmanı ve agnostik hizmetleri, soa teslimat yaşam döngüsü aşamaları, servis odaklı analiz, servis modelleme, servis odaklı tasarım, wsdl konularından oluşmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Servis Odaklı Mimari (SOA) Tanıtımı | |
2) | SOA Evrimi | |
3) | Web Hizmetleri Çerçevesi | |
4) | Web Hizmetleri ve Çağdaş SOA | |
5) | Hizmet Oryantasyon İlkeleri | |
6) | SOA Uygulama ve İş Hizmet Katmanları | |
7) | SOA Uygulamaları / Arasınav I | |
8) | SOA Plalama Hizme Katmanı ve Agnostik Hizmetleri | |
9) | SOA Teslimat Yaşam Döngüsü Aşamaları | |
10) | Servis Odaklı Analiz | |
11) | Servis modelleme | |
12) | Servis Modelleme / Arasınav II | |
13) | Servis Odaklı Tasarım | |
14) | WSDL |
Ders Notları / Kitaplar: | Service-Oriented Architecture (SOA): Concepts, Technology, and Design, Thomas Erl 978-0131858589 |
Diğer Kaynaklar: | Yok |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Ödev | 2 | % 10 |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 5 | 15 |
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Küçük Sınavlar | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınavlar | 2 | 14 | 28 |
Final | 1 | 17 | 17 |
Toplam İş Yükü | 118 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel bilgisayar bilgisini geliştirmek, ofis ve paket programların kullanılmasını sağlamak. | |
2) | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan temel matematik ile ilgili materyalleri kullanabilme yeteneğine ve bilgi donanımına sahip olmak, | |
3) | İmalatta kullanılan makine elemanlarının genel yapılarını ve şekillendirilme özelliklerini tanımak, | |
4) | İmalat usullerini ve kesici takım gereçlerini kavrayabilmek, Malzeme, statik, mekanik ve akışkanlar bilim dalında temel bilgileri kavrayabilmek, | |
5) | Birleştirme ve hareket elemanlarının imalat resimlerini çizebilmek, bir sistemin komple ve detay yapım resimlerini çizebilmek, | |
6) | Temel imalat işlemlerini, tornalama, frezeleme, delme, taşlama ve kaynak teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak. Ve bu tezgâhlarda çalışabilecek güvene sahip olmak, | |
7) | Bilgisayarlı sayısal kontrollü tezgâhlarda yapılacak işin programını yazabilmek, ve Bilgisayar Destekli çizim yapabilmek, | |
8) | Proje raporu hazırlayabilmek, projenin imalatı takip edip, projeyi gerçekleştirebilmek, | |
9) | Elektronik devre elemanlarının kullanım alanlarını ve çalışma karakteristiklerini öğrenebilmek. Mikrodenetleyici entegrelerinin programlama mantıklarını kavramak ve programlayabilmek, ayrıca bu programa uygun devre tasarımı yapabilmek. | |
10) | Elektrik motorlarının çalışma prensiplerini ve AC-DC analizlerini yapabilmek, | |
11) | Bir görsel programlama diline hakimiyet kazandırmak. | |
12) | Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek, |