SEN4531 Unix ProgrammingBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İLETİŞİM VE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İLETİŞİM VE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SEN4531 Unix Programlama Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. MEHMET ALPER TUNGA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok.
Dersin Amacı: Öğrenciler, grep, awk ve sed gibi çeşitli araçlar yardımı ile UNIX ve UNIX tabanlı işletim sistemlerinde sistem programlama için BASH scriptleri geliştirme yeteneğine sahip olacak. Ders aynı zamanda öğrencilere soket programlama, manuel yazımı ve paket oluşturma gibi diğer UNIX programlama bilgilerini sağlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. İşletim sistemleri ve UNIX'in temel kavram ve kategorilerini tanımlar
2. Unix'in temel komutlarını kullanır
3. Grep, awk ve sed kavramlarını açıklar
4. Unix ve kabuk çevrenin ve Unix'te kabuk programlamanın temellerini tanımlar
5. Döngüler, Bash'in kontrol yapıları ve Bash sayesinde programlama scriptleri ile sistem geliştirme gibi temel yapıları tanımlar
6. Unix ortamında Makefile hazırlar
7. Gnome programlama temellerini tanımlar
8. RPM paketlerini oluşturur
9. Manuel sayfalarını hazırlar
10. Soket programlama esaslarını belirler

Dersin İçeriği

Dersin içeriği unix komutları, grep ailesi, awk tanıtımı, sed tanıtımı, çevre ve kabuk değişkenleri, kabuk (bash) programlama, makefile yazımı, gnome programlama, rpm paketleri oluşturma, yardım sayfası yazımı, soketler konularından oluşmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Unix Komutları
3) Grep Ailesi
4) Awk Tanıtımı
5) Sed Tanıtımı
6) Çevre ve Shell Değişkenleri
7) Shell (BASH) Programlama
8) Shell (BASH) Programlama
9) Shell (BASH) Programlama
10) Makefile Yazımı
11) Gnome Programlama
12) RPM Paketleri oluşturma
13) Manuel Sayfa Yazımı
14) Soketler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Neil Matthew and Richard Stones, Beginning Linux Programming, Wiley, 2008, ISBN 13: 978-0-470-14762-7

David Tansley, Linux & Unix Shell Programming, Addison-Wesley, 2000, ISBN 10: 0-201-67472-6
Diğer Kaynaklar: Yok - None.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 5 % 20
Ödev 2 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 3 5 15
Ödevler 1 8 8
Küçük Sınavlar 5 3 15
Ara Sınavlar 1 17 17
Final 1 18 18
Toplam İş Yükü 115

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak.
2) Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek.
3) Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak.
4) Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak.
5) Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak.
6) İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak.
7) Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek.
8) Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak.
9) Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek.
10) Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak.
11) Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak.
12) Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek.
13) Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak.
14) Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. 3