SEN4515 Introduction to Game ProgrammingBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar BANKACILIK VE SİGORTACILIK (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
BANKACILIK VE SİGORTACILIK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SEN4515 Oyun Programlamaya Giriş Bahar
Güz
2 2 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. BARIŞ YÜCE
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders temel tasarım ve programlama becerilerini birleştirerek oyun programlama dünyasını keşfetmeye yardımcı olmayı ve oyun geliştirme süreçlerinde sıkça kullanılan terimleri, teknikleri ve algoritmaları tanıtmayı amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Oyun tasarımında kullanılan terimler, ortamlar, teoriler ve metodolojileri tarif eder.
2. Oyun tasarımlarını kullanıcı ara yüzü tasarımı açısından analiz eder
3. Veri yapıları ve algoritmalarını tasarlar.
4. Prototip hazırlar.
5. Eğitsel oyun tasarlar.
6. Oyun geliştirme fazlarını analiz ederek projelendirir.
7. Temel oyun geliştirme ortamlarını kullanır ve algoritmalarını uygular
8. Test etme aşamalarını tarif eder.

Dersin İçeriği

Bu ders öğrencileri oyun tasarım, geliştirme eğilimleri ve ortamlarını, neden BT projelerinde uygulamak için büyük bir potansiyele sahip olduğunu ve etkili bir şekilde nasıl kullanılacağını alanında destekleyecektir. Öğrencilerin oyun tasarım temellerini anlamalarını, endüstriyel vaka çalışmalarını kullanarak oyun öğelerini kullanmada pratik beceriler geliştirmelerini sağlar. Uygulama derslerinde kullanılacak tasarım ve geliştirme ortamı esnektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Oyun nedir?
3) Tasarım Bileşenleri ve Süreçleri
4) Oyunun Programlaması: Diller ve Mimari
5) Mekanik ve Dinamik
6) Oyun geliştirmede kullanılan veri yapıları ve algoritmaları
7) Masaüstü oyunu tasarımı
8) Prototip hazırlama
9) Kullanıcı arayüz tasarımı
10) Eğitsel Oyun Tasarımı
11) Eğitsel oyun tasarımı II
12) Eğitim aracı olarak oyunlar
13) Oyun geliştirme süreçleri ve piyasa
14) Proje Sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Beginning Java Game Programming, Jonathan S. Harbour
Cutting-Edge Java Game Programming, Bartlett, N., et. al.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 4 % 30
Projeler 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 4 8 32
Proje 1 3 3
Ödevler 6 6 36
Ara Sınavlar 1 12 12
Final 1 13 13
Toplam İş Yükü 138

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bankacılık ve Sigortacılık mesleklerinin temel kavramlarını anlama becerisine sahip olmak ve çalışma hayatında etkin bir şekilde kullanabilir.
2) Mesleği ile ilgili konularda, ferdi ve gerektiğinde ekip halinde çalışma becerisine sahip olmak ve sektörü ile ilgili yenilikleri takip ederek uygulayabilmek.
3) Çalıştıkları sektörde hukuki sorumlulukları yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayacak bilgi ve donanıma sahip olmak.
4) Ülke ekonomisi ve işletmeler açısından, bankacılık ve sigortacılığın önemini anlamak ve doğru ifade edebilmek.
5) Mesleğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar kullanarak, mesleği ile ilgili çalışmalar yapabilmek, bilgi depolayabilmek ve bu bilgiyi yerinde ve etkin kullanabilmek.
6) Günlük ticari faaliyetlerde sorunlara karşı pratik çözüm bulmak ve doğru karar verme becerisini kazandırmak.
7) Bankacılık ve sigortacılık sektöründe ve genel olarak da finans sektöründe sorumluluk üstlenebilmek ve yasal şartları sağladıktan sonra kendi adına işyeri açıp, çalıştırabilecek niteliklere sahip olmak.
8) Banka ve sigorta ile ilgili muhasebe işlemlerini yapabilme yeterliliğine sahip olmak.
9) İş yaşamında, etkin iletişim kuran ve ikna becerisine sahip, müşteri ilişkilerini etkin kurabilecek yeterliliğe sahip olmak.
10) Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden- sonuç ilişkisine göre değerlendirebilmek, hangi bilgiyi, nerede, ne zaman ve nasıl kullanacağını bilen, meslek elemanı niteliğine sahip olmak.