ULUSLARARASI TİCARET VE İŞLETMECİLİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SEN4515 | Oyun Programlamaya Giriş | Bahar Güz |
2 | 2 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. BARIŞ YÜCE |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders temel tasarım ve programlama becerilerini birleştirerek oyun programlama dünyasını keşfetmeye yardımcı olmayı ve oyun geliştirme süreçlerinde sıkça kullanılan terimleri, teknikleri ve algoritmaları tanıtmayı amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Oyun tasarımında kullanılan terimler, ortamlar, teoriler ve metodolojileri tarif eder. 2. Oyun tasarımlarını kullanıcı ara yüzü tasarımı açısından analiz eder 3. Veri yapıları ve algoritmalarını tasarlar. 4. Prototip hazırlar. 5. Eğitsel oyun tasarlar. 6. Oyun geliştirme fazlarını analiz ederek projelendirir. 7. Temel oyun geliştirme ortamlarını kullanır ve algoritmalarını uygular 8. Test etme aşamalarını tarif eder. |
Bu ders öğrencileri oyun tasarım, geliştirme eğilimleri ve ortamlarını, neden BT projelerinde uygulamak için büyük bir potansiyele sahip olduğunu ve etkili bir şekilde nasıl kullanılacağını alanında destekleyecektir. Öğrencilerin oyun tasarım temellerini anlamalarını, endüstriyel vaka çalışmalarını kullanarak oyun öğelerini kullanmada pratik beceriler geliştirmelerini sağlar. Uygulama derslerinde kullanılacak tasarım ve geliştirme ortamı esnektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Oyun nedir? | |
3) | Tasarım Bileşenleri ve Süreçleri | |
4) | Oyunun Programlaması: Diller ve Mimari | |
5) | Mekanik ve Dinamik | |
6) | Oyun geliştirmede kullanılan veri yapıları ve algoritmaları | |
7) | Masaüstü oyunu tasarımı | |
8) | Prototip hazırlama | |
9) | Kullanıcı arayüz tasarımı | |
10) | Eğitsel Oyun Tasarımı | |
11) | Eğitsel oyun tasarımı II | |
12) | Eğitim aracı olarak oyunlar | |
13) | Oyun geliştirme süreçleri ve piyasa | |
14) | Proje Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Beginning Java Game Programming, Jonathan S. Harbour Cutting-Edge Java Game Programming, Bartlett, N., et. al. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 4 | % 30 |
Projeler | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 8 | 32 |
Proje | 1 | 3 | 3 |
Ödevler | 6 | 6 | 36 |
Ara Sınavlar | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 13 | 13 |
Toplam İş Yükü | 138 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ile ilgili yönetim, işletme, ticaret, ekonomi, girişimcilik, inovasyon, sürdürülebilir kalkınma konularında teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanabilir | |
2) | Küresel iş dünyasındaki farklı kaynaklardan veri toplayabilir ve araştırma tekniklerini başarılı bir şekilde uygulayabilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
3) | Sürekli değişen küresel iş dünyasındaki farklı kaynak ve kanalları kullanarak fırsat ve tehditleri, stratejik düşünebilme yeteneğiyle analiz edebilir. | |
4) | İyi bir İngilizce dil bilgisi ile yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. | |
5) | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir ve eleştirel olarak değerlendirebilir. | |
6) | Mesleki sorumluluk bilinciyle iş etiği ilkelerini benimser ve bu ilkeleri küresel ticaret ve işletme alanında hukuki kaideler çerçevesinde uygulayabilir. | |
7) | Alan içi ve alan dışı ekip çalışmalarında işbirliği yapabilir, sorumluluk alabilir, kültürel farklılıklara saygılı ve etik değerlere sahiptir. | |
8) | Sosyal haklar, adalet, kültürel değerler, çevreye duyarlılık, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
9) | Kazandığı yaşam boyu öğrenme becerisi ile öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve kendisini geliştirebilir |