SEN4515 Introduction to Game ProgrammingBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar EKONOMİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
EKONOMİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SEN4515 Oyun Programlamaya Giriş Bahar 2 2 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. BARIŞ YÜCE
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders temel tasarım ve programlama becerilerini birleştirerek oyun programlama dünyasını keşfetmeye yardımcı olmayı ve oyun geliştirme süreçlerinde sıkça kullanılan terimleri, teknikleri ve algoritmaları tanıtmayı amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Oyun tasarımında kullanılan terimler, ortamlar, teoriler ve metodolojileri tarif eder.
2. Oyun tasarımlarını kullanıcı ara yüzü tasarımı açısından analiz eder
3. Veri yapıları ve algoritmalarını tasarlar.
4. Prototip hazırlar.
5. Eğitsel oyun tasarlar.
6. Oyun geliştirme fazlarını analiz ederek projelendirir.
7. Temel oyun geliştirme ortamlarını kullanır ve algoritmalarını uygular
8. Test etme aşamalarını tarif eder.

Dersin İçeriği

Bu ders öğrencileri oyun tasarım, geliştirme eğilimleri ve ortamlarını, neden BT projelerinde uygulamak için büyük bir potansiyele sahip olduğunu ve etkili bir şekilde nasıl kullanılacağını alanında destekleyecektir. Öğrencilerin oyun tasarım temellerini anlamalarını, endüstriyel vaka çalışmalarını kullanarak oyun öğelerini kullanmada pratik beceriler geliştirmelerini sağlar. Uygulama derslerinde kullanılacak tasarım ve geliştirme ortamı esnektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Oyun nedir?
3) Tasarım Bileşenleri ve Süreçleri
4) Oyunun Programlaması: Diller ve Mimari
5) Mekanik ve Dinamik
6) Oyun geliştirmede kullanılan veri yapıları ve algoritmaları
7) Masaüstü oyunu tasarımı
8) Prototip hazırlama
9) Kullanıcı arayüz tasarımı
10) Eğitsel Oyun Tasarımı
11) Eğitsel oyun tasarımı II
12) Eğitim aracı olarak oyunlar
13) Oyun geliştirme süreçleri ve piyasa
14) Proje Sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Beginning Java Game Programming, Jonathan S. Harbour
Cutting-Edge Java Game Programming, Bartlett, N., et. al.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 4 % 30
Projeler 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 4 8 32
Proje 1 3 3
Ödevler 6 6 36
Ara Sınavlar 1 12 12
Final 1 13 13
Toplam İş Yükü 138

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bir dünya vatandaşı olarak, küresel ekonomik, siyasi, toplumsal ve ekolojik gelişmelerin ve eğilimlerin farkındadır. 
2) Küresel ve yerel dinamiklerin gerektirdiği teknolojik ilerlemeyi yakınen takip edecek ve öğrenmeyi sürdürebilecek donanıma sahiptir.
3) Temel iktisadi ilkeleri ve analiz yöntemlerini özümser ve günlük olayları değerlendirirken kullanır. 
4) Ekonomi ile ilgili problemleri tanımlarken, bunları analiz ederken ve bulduğu sonuçları ilgili paydaşlarla paylaşırken nicel ve istatistiksel araçları kullanır.
5) Ekonomik birimlerin var olan kısıtlar ve teşvikler altında karar alma aşamalarını anlar, bu kararların etkileşimlerini ve olası gelecek etkilerini inceler.
6) Dijital teknolojilerin kullanıldığı yeni iş yapma biçimlerini ve yeni piyasa yapılarını kavrar. 
7) İktisadi ve toplumsal problemleri eleştirel bir yaklaşımla ele alır ve analitik çözümler geliştirir.
8) Analitik çözüm üretmek ve nicel araştırma yöntemlerini kullanmak için gerekli matematiksel donanıma sahiptir.
9) Katkıda bulunduğu çalışmalarda bireysel ve toplumsal refahı birlikte ve etik bir bakış açısıyla gözetir. 
10) Ekonomik problemleri disiplinler arası bir yaklaşımla ele alır ve farklı disiplinlerden yararlanarak çözüm arar.
11) Bir takımın parçası olarak katkıda bulunduğu çalışmalarda özgün ve yenilikçi fikirler üretir.