ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SEN4504 | Yönetim Bilişim Sistemleri | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. BARIŞ YÜCE |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. ADEM KARAHOCA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin amacı öğrencileri organizasyonlarda Bilgi Sistemleri rolünü öğrenmeleri için motive etmektir. Bilgisayar teknolojileri, bilgi geliştirme, bilgi sistemlerinin bilgi ve organizasyon mimarileri için iş organizasyonuna etkisi ile ilgili MIS konuları. Ders, teknik ve yönetsel konuları kapsar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Kurumsal bilgi sistemlerini tarif eder 2. Bilgi sistemleri organizasyonlarını tanımlar 3. Ahlaki ve sosyal konularını analiz eder 4. Donanım ve yazılım varlıkları yönetimini analiz eder 5. Veri kaynakları yönetimini analiz eder 6. Bilgi yönetimini tarif eder 7. Karar verme yönetimini uygular 8. Sistemlerin iş değerini tanımlar 9. Bilgi sistemleri güvenlik kontrolünü analiz eder |
Dersin içeriği dijital işletme yönetimi, kurumsal bilgi sistemleri, bilgi sistemleri, organizasyonlar, yönetim ve strateji, dijital firma: elektronik İş ve elektronik ticaret, dijital firmada etik ve sosyal konular, donanım ve yazılım varlıkları yönetimi, veri kaynakları yönetimi, internet ve yeni bilgi teknolojisi altyapısı, dijital firma için bilgi yönetimi, dijital firma için karar verme yönetim artırımı , sistemlerin iş değerini anlama ve değişim yönetimi, bilgi sistemleri güvenliği ve kontrol konularından oluşmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dijital İşletme Yönetimi | |
2) | Kurumsal Bilgi Sistemleri | |
3) | Bilgi Sistemleri, Organizasyonlar, Yönetim ve Strateji | |
4) | Dijital Firma: Elektronik İş ve Elektronik Ticaret | |
5) | Dijital Firmada Etik ve Sosyal Konular | |
6) | Donanım ve Yazılım Varlıkları Yönetimi | |
7) | Veri Kaynakları Yönetimi | |
8) | Veri Kaynakları Yönetimi / Arasınav I | |
9) | İnternet ve Yeni Bilgi Teknolojisi Altyapısı | |
10) | Dijital Firma için Bilgi Yönetimi | |
11) | Dijital Firma için Karar Verme Yönetim Artırımı | |
12) | Dijital Firma için Karar Verme Yönetim Artırımı / Arasınav II | |
13) | Sistemlerin İş Değernii Anlama ve Değişim Yönetimi | |
14) | Bilgi Sistemleri Güvenliği ve Kontrol |
Ders Notları / Kitaplar: | Laudon, J., Laudon,K., “Management Information Systems”, McGraw Hill, 2008 |
Diğer Kaynaklar: | Yok |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Ödev | 2 | % 10 |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 6 | 18 |
Küçük Sınavlar | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınavlar | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 17 | 17 |
Toplam İş Yükü | 113 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. | |
2) | Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. | |
3) | Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. | |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | |
5) | Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. | |
6) | Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. | |
7) | Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. | |
8) | Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. | |
9) | Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | |
10) | Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | |
11) | Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. | |
12) | Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |