BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SEN4422 | Komut Dosyası Oluşturma Dilleri | Bahar Güz |
2 | 2 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi PINAR BÖLÜK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Kodlama dilleri ve uygulamaları öğrencileri programlamanın yeni yollarıyla tanıştırır ve onları yeni nesil yazılım sistemleri için çok önemli bir teknoloji olan bileşen tabanlı yazılım alanına yönlendirir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Genel olarak kodlama dilleri doğasını tanımlar 2. Kodlama ve veritabanı sistemlerine dayalı çözümlerin geliştirilmesi için gerçek dünya problemlerinin yazılım modellemesini analiz eder 3. JavaScript kullanılarak HTML Document Object Model ve istemci script tanımlar 4. PHP kullanılarak sunucu tarafı programlamayı analiz eder 5. Perl, Python gibi diğer sunucu tarafı kodlama dillerini analiz eder 6. CSS ve XSLT analiz eder 7. Veritabanı tabanlı web uygulamalarını analiz eder 8. Web sunucuları teknolojisi ve Apache yapılandırma şartlarını açıklar 9. AJAX uygulamalarını tasarlar ve AJAX uygulamalarının geleneksel web uygulamalarından ne kadar farklı olduğunu tanımlar |
Kodlama Dillerine Giriş; Web kodlama esasları ve web uygulamalarının anatomisi; Biçimlendirme dilleri ve HTML'e genel bakış; Web sayfalarına etkileşim eklemek ve Javascript esasları; CSS, XML ve XSLT; PHPye hızlı bir giriş; MySQL temelleri; AJAX; JSON; Sunucu Teknolojileri: Apache Web Sunucusu Yapılandırma |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kodlama Dillerine Giriş | |
2) | Web kodlama ksasları ve web uygulamalarının anatomisi | |
3) | Biçimlendirme dilleri ve hızlı bir HTML dersi | |
4) | Web sayfalarına etkileşim eklemek ve Javascript esasları | |
5) | CSS, XML ve XSLT | |
6) | PHPye hızlı bir giriş | |
7) | PHP dili özellikleri ve mimarisi | |
8) | PHP / Arasınav I | |
9) | PHP Değişkenleri, globaller, sözdizimi, Döngüler, kararlar, işlev/yöntemler, diziler, dosyalar, katar vb. | |
10) | Nesneye Yönelik PHP; Temel MySQL ve veritabanı tabanlı PHP uygulamaları | |
11) | AJAX temelleri | |
12) | AJAX / Arasınav II | |
13) | JQuery; JSON | |
14) | Sunucu Teknolojileri: Apache Web Sunucusu Yapılandırma |
Ders Notları / Kitaplar: | Steven A. Gabarro, “Web Application Design and Implementation”, Wiley, ISBN: 0-471-77391-3 |
Diğer Kaynaklar: | Online resources, manuals |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Laboratuar | 1 | % 10 |
Ödev | 2 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 2 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Sunum / Seminer | 1 | 4 | 4 |
Proje | 1 | 24 | 24 |
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 126 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel matematiksel ve fiziksel konularda bilgi sahibi olmak, | |
2) | Ofis ortamında gerekli yazılım ve donanım bilgisine sahip olmak | |
3) | Yazılım ile ilgili temel kavramları, ilke ve esasları açıklayabilmek ve geliştirmek | |
4) | Bilgisayar alanındaki alet, makine ve araç gereci tanıma ve kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olarak gerekli durumlarda sistem kurulum ve bakımını yapabilmek | |
5) | Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek, | |
6) | Yazılımda gerekli veritabanı kurulum, bakım, kontrollerini yapabilmek, | |
7) | Masaüstü ve internet programcılığında grafiksel ve animasyon tasarımlar gerçekleştirme bilgi ve becerisine sahip olmak, | |
8) | Internet projeleri geliştirme, sürdürme ve kontrol bilgisine sahip olmak | |
9) | Proje geliştirme, ekip çalışması, yazılım ve donanım geliştirme bilgi ve becerisine sahip olmak | |
10) | İşletim ve ağ sistemleri hakkında temel bilgi ve beceriye sahip olmak, kurulum, bakım ve onarım yapabilmek |