SEN4422 Scripting LanguagesBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİL VE KONUŞMA TERAPİSİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SEN4422 Komut Dosyası Oluşturma Dilleri Bahar
Güz
2 2 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi PINAR BÖLÜK
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Kodlama dilleri ve uygulamaları öğrencileri programlamanın yeni yollarıyla tanıştırır ve onları yeni nesil yazılım sistemleri için çok önemli bir teknoloji olan bileşen tabanlı yazılım alanına yönlendirir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Genel olarak kodlama dilleri doğasını tanımlar
2. Kodlama ve veritabanı sistemlerine dayalı çözümlerin geliştirilmesi için gerçek dünya problemlerinin yazılım modellemesini analiz eder
3. JavaScript kullanılarak HTML Document Object Model ve istemci script tanımlar
4. PHP kullanılarak sunucu tarafı programlamayı analiz eder
5. Perl, Python gibi diğer sunucu tarafı kodlama dillerini analiz eder
6. CSS ve XSLT analiz eder
7. Veritabanı tabanlı web uygulamalarını analiz eder
8. Web sunucuları teknolojisi ve Apache yapılandırma şartlarını açıklar
9. AJAX uygulamalarını tasarlar ve AJAX uygulamalarının geleneksel web uygulamalarından ne kadar farklı olduğunu tanımlar

Dersin İçeriği

Kodlama Dillerine Giriş; Web kodlama esasları ve web uygulamalarının anatomisi; Biçimlendirme dilleri ve HTML'e genel bakış; Web sayfalarına etkileşim eklemek ve Javascript esasları; CSS, XML ve XSLT; PHPye hızlı bir giriş; MySQL temelleri; AJAX; JSON; Sunucu Teknolojileri: Apache Web Sunucusu Yapılandırma

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kodlama Dillerine Giriş
2) Web kodlama ksasları ve web uygulamalarının anatomisi
3) Biçimlendirme dilleri ve hızlı bir HTML dersi
4) Web sayfalarına etkileşim eklemek ve Javascript esasları
5) CSS, XML ve XSLT
6) PHPye hızlı bir giriş
7) PHP dili özellikleri ve mimarisi
8) PHP / Arasınav I
9) PHP Değişkenleri, globaller, sözdizimi, Döngüler, kararlar, işlev/yöntemler, diziler, dosyalar, katar vb.
10) Nesneye Yönelik PHP; Temel MySQL ve veritabanı tabanlı PHP uygulamaları
11) AJAX temelleri
12) AJAX / Arasınav II
13) JQuery; JSON
14) Sunucu Teknolojileri: Apache Web Sunucusu Yapılandırma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Steven A. Gabarro, “Web Application Design and Implementation”, Wiley, ISBN: 0-471-77391-3
Diğer Kaynaklar: Online resources, manuals

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuar 1 % 10
Ödev 2 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 2 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 2 32
Sunum / Seminer 1 4 4
Proje 1 24 24
Ödevler 2 5 10
Ara Sınavlar 2 4 8
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak.
2) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak.
3) Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak.
4) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak.
5) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek.
6) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak.
7) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek.
8) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak.
9) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak.
10) Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak.
11) Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek.