SEN4422 Scripting LanguagesBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SEN4422 Komut Dosyası Oluşturma Dilleri Bahar
Güz
2 2 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi PINAR BÖLÜK
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Kodlama dilleri ve uygulamaları öğrencileri programlamanın yeni yollarıyla tanıştırır ve onları yeni nesil yazılım sistemleri için çok önemli bir teknoloji olan bileşen tabanlı yazılım alanına yönlendirir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Genel olarak kodlama dilleri doğasını tanımlar
2. Kodlama ve veritabanı sistemlerine dayalı çözümlerin geliştirilmesi için gerçek dünya problemlerinin yazılım modellemesini analiz eder
3. JavaScript kullanılarak HTML Document Object Model ve istemci script tanımlar
4. PHP kullanılarak sunucu tarafı programlamayı analiz eder
5. Perl, Python gibi diğer sunucu tarafı kodlama dillerini analiz eder
6. CSS ve XSLT analiz eder
7. Veritabanı tabanlı web uygulamalarını analiz eder
8. Web sunucuları teknolojisi ve Apache yapılandırma şartlarını açıklar
9. AJAX uygulamalarını tasarlar ve AJAX uygulamalarının geleneksel web uygulamalarından ne kadar farklı olduğunu tanımlar

Dersin İçeriği

Kodlama Dillerine Giriş; Web kodlama esasları ve web uygulamalarının anatomisi; Biçimlendirme dilleri ve HTML'e genel bakış; Web sayfalarına etkileşim eklemek ve Javascript esasları; CSS, XML ve XSLT; PHPye hızlı bir giriş; MySQL temelleri; AJAX; JSON; Sunucu Teknolojileri: Apache Web Sunucusu Yapılandırma

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kodlama Dillerine Giriş
2) Web kodlama ksasları ve web uygulamalarının anatomisi
3) Biçimlendirme dilleri ve hızlı bir HTML dersi
4) Web sayfalarına etkileşim eklemek ve Javascript esasları
5) CSS, XML ve XSLT
6) PHPye hızlı bir giriş
7) PHP dili özellikleri ve mimarisi
8) PHP / Arasınav I
9) PHP Değişkenleri, globaller, sözdizimi, Döngüler, kararlar, işlev/yöntemler, diziler, dosyalar, katar vb.
10) Nesneye Yönelik PHP; Temel MySQL ve veritabanı tabanlı PHP uygulamaları
11) AJAX temelleri
12) AJAX / Arasınav II
13) JQuery; JSON
14) Sunucu Teknolojileri: Apache Web Sunucusu Yapılandırma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Steven A. Gabarro, “Web Application Design and Implementation”, Wiley, ISBN: 0-471-77391-3
Diğer Kaynaklar: Online resources, manuals

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuar 1 % 10
Ödev 2 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 2 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 2 32
Sunum / Seminer 1 4 4
Proje 1 24 24
Ödevler 2 5 10
Ara Sınavlar 2 4 8
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.