FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SEN4406 | Web Programlamada Gelişmeler | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TAMER UÇAR |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi TAMER UÇAR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Ders; JSF Temelleri, ad alanları, belge türü tanımları, geçişli stil sayfaları, JSF ifadeleri, XML stil sayfaları, dil dönüşümleri, JSF navigasyon modeli ve bileşen geliştirmeyi kapsar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. JSF ve istek işlemeyi analiz eder 2. Facelets görüş beyanını analiz eder 3. Managed beans ve ifade dilini tanımlar 4. Navigasyon modelini tanımlar 5. Kullanıcı arabirimi bileşeni modelini tanımlar 6. Veri dönüşüm, doğrulama ve olay modelini analiz eder 7. Özel kullanızı arayüzü (UI) bileşeni geliştirir ve Ajax etkileşimlerini analiz eder 8. Kullanıcı arayüzü olmayan özel bileşen geliştirmeyi analiz eder 9. JSF kullanarak güvenli gelişimi tanımlar |
Dersin içeriği javaserver faces temelleri, jsf işleme isteği yaşam döngüsü, facelets profil deklarasyonu dili, managed beans ve jsf ifade dili, navigasyon modeli, kullanıcı arayüzü bileşen modeli, veri dönüştürme ve doğrulama, jsf olay modeli, özel ui bileşenleri tasarlama, jsf ve ajax, arayüzü olmayan özel bileşenler tasarlama, java server faces uygulamaları güvenliği konularından oluşmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | JavaServer Faces (JSF) mimarisine giriş. | |
2) | JSF istek (request) işleme yaşam döngüsünün analiz edilmesi. | |
3) | Facelets View Declaration diline giriş. | |
4) | Managed Bean objelerinin ve JSF Expression Language dilinin incelenmesi. | |
5) | Navigation Model yapısının incelenmesi. | |
6) | User Interface Component Model yapısının analiz edilmesi. | |
7) | JSF'de veri dönüşümü ve doğrulanmasının incelenmesi. | |
8) | JSF / Ara Sınav I | |
9) | JSF Event Model yapısının incelenmesi. | |
10) | JSF yapısında özel kullanıcı ara birimi bileşenleri oluşturmak. | |
11) | JSF ile Ajax'ın kullanımı. | |
12) | JSF ile Ajax'ın kullanımı / Ara sınav II | |
13) | JSF yapısında kullanıcı ara birimi bulunmayan özel bileşenler oluşturmak. | |
14) | JavaServer Faces uygulamalarını güvenli hale getirmek. |
Ders Notları / Kitaplar: | Will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 5 | % 10 |
Ödev | 2 | % 10 |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 3 | 9 |
Ödevler | 2 | 2 | 4 |
Küçük Sınavlar | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınavlar | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 115 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 2 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 1 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 1 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 1 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 1 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 1 |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 5 |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 5 |