SEN4406 Advances in Web ProgrammingBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SEN4406 Web Programlamada Gelişmeler Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TAMER UÇAR
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi TAMER UÇAR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Ders; JSF Temelleri, ad alanları, belge türü tanımları, geçişli stil sayfaları, JSF ifadeleri, XML stil sayfaları, dil dönüşümleri, JSF navigasyon modeli ve bileşen geliştirmeyi kapsar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. JSF ve istek işlemeyi analiz eder
2. Facelets görüş beyanını analiz eder
3. Managed beans ve ifade dilini tanımlar
4. Navigasyon modelini tanımlar
5. Kullanıcı arabirimi bileşeni modelini tanımlar
6. Veri dönüşüm, doğrulama ve olay modelini analiz eder
7. Özel kullanızı arayüzü (UI) bileşeni geliştirir ve Ajax etkileşimlerini analiz eder
8. Kullanıcı arayüzü olmayan özel bileşen geliştirmeyi analiz eder
9. JSF kullanarak güvenli gelişimi tanımlar

Dersin İçeriği

Dersin içeriği javaserver faces temelleri, jsf işleme isteği yaşam döngüsü, facelets profil deklarasyonu dili, managed beans ve jsf ifade dili, navigasyon modeli, kullanıcı arayüzü bileşen modeli, veri dönüştürme ve doğrulama, jsf olay modeli, özel ui bileşenleri tasarlama, jsf ve ajax, arayüzü olmayan özel bileşenler tasarlama, java server faces uygulamaları güvenliği konularından oluşmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) JavaServer Faces (JSF) mimarisine giriş.
2) JSF istek (request) işleme yaşam döngüsünün analiz edilmesi.
3) Facelets View Declaration diline giriş.
4) Managed Bean objelerinin ve JSF Expression Language dilinin incelenmesi.
5) Navigation Model yapısının incelenmesi.
6) User Interface Component Model yapısının analiz edilmesi.
7) JSF'de veri dönüşümü ve doğrulanmasının incelenmesi.
8) JSF / Ara Sınav I
9) JSF Event Model yapısının incelenmesi.
10) JSF yapısında özel kullanıcı ara birimi bileşenleri oluşturmak.
11) JSF ile Ajax'ın kullanımı.
12) JSF ile Ajax'ın kullanımı / Ara sınav II
13) JSF yapısında kullanıcı ara birimi bulunmayan özel bileşenler oluşturmak.
14) JavaServer Faces uygulamalarını güvenli hale getirmek.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Will be given weekly.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 5 % 10
Ödev 2 % 10
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 3 3 9
Ödevler 2 2 4
Küçük Sınavlar 5 2 10
Ara Sınavlar 2 15 30
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 115

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.