SEN4406 Advances in Web ProgrammingBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SEN4406 Web Programlamada Gelişmeler Bahar
Güz
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TAMER UÇAR
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi TAMER UÇAR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Ders; JSF Temelleri, ad alanları, belge türü tanımları, geçişli stil sayfaları, JSF ifadeleri, XML stil sayfaları, dil dönüşümleri, JSF navigasyon modeli ve bileşen geliştirmeyi kapsar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. JSF ve istek işlemeyi analiz eder
2. Facelets görüş beyanını analiz eder
3. Managed beans ve ifade dilini tanımlar
4. Navigasyon modelini tanımlar
5. Kullanıcı arabirimi bileşeni modelini tanımlar
6. Veri dönüşüm, doğrulama ve olay modelini analiz eder
7. Özel kullanızı arayüzü (UI) bileşeni geliştirir ve Ajax etkileşimlerini analiz eder
8. Kullanıcı arayüzü olmayan özel bileşen geliştirmeyi analiz eder
9. JSF kullanarak güvenli gelişimi tanımlar

Dersin İçeriği

Dersin içeriği javaserver faces temelleri, jsf işleme isteği yaşam döngüsü, facelets profil deklarasyonu dili, managed beans ve jsf ifade dili, navigasyon modeli, kullanıcı arayüzü bileşen modeli, veri dönüştürme ve doğrulama, jsf olay modeli, özel ui bileşenleri tasarlama, jsf ve ajax, arayüzü olmayan özel bileşenler tasarlama, java server faces uygulamaları güvenliği konularından oluşmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) JavaServer Faces (JSF) mimarisine giriş.
2) JSF istek (request) işleme yaşam döngüsünün analiz edilmesi.
3) Facelets View Declaration diline giriş.
4) Managed Bean objelerinin ve JSF Expression Language dilinin incelenmesi.
5) Navigation Model yapısının incelenmesi.
6) User Interface Component Model yapısının analiz edilmesi.
7) JSF'de veri dönüşümü ve doğrulanmasının incelenmesi.
8) JSF / Ara Sınav I
9) JSF Event Model yapısının incelenmesi.
10) JSF yapısında özel kullanıcı ara birimi bileşenleri oluşturmak.
11) JSF ile Ajax'ın kullanımı.
12) JSF ile Ajax'ın kullanımı / Ara sınav II
13) JSF yapısında kullanıcı ara birimi bulunmayan özel bileşenler oluşturmak.
14) JavaServer Faces uygulamalarını güvenli hale getirmek.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Will be given weekly.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 5 % 10
Ödev 2 % 10
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 3 3 9
Ödevler 2 2 4
Küçük Sınavlar 5 2 10
Ara Sınavlar 2 15 30
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 115

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2