İLETİŞİM VE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SEN4102 | J2ME ile Kablosuz Programlama | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi PINAR BÖLÜK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | J2ME ve mobil uygulama geliştirme konuları Java 2 Platform, Micro Edition (J2ME) ile Java programlama dili geliştiricileri için ileri seviyede ve yüksek düzeyde tasarlanmış web tabanlı öğretim sağlar. Bu konular, özel durum işleme ve GUI bileşenleri gibi temel Java programlama dili konularını inceleyerek başlar. Daha sonra J2ME Wireless Toolkit 2.x'in yeni özellikleri ve nasıl Mobil Interface Device Profile (MIDP) 2.0 gelişimini desteklediği incelenir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. J2ME ve Java tabanlı kablosuz uygulama geliştirir 2. Belirli bir mobil uygulama sistemi geliştirirken uygun programlama teknoloji ve tekniklerini seçer 3. Mobil uygulama geliştirme standartları, protokolleri ve teknolojileri kavramlarını ifade eder 4. Mobil uygulama sistemlerinin geliştirilmesine yönelik temel sorunları analiz eder |
Dersin içeriği kablosuz programlama temelleri, j2me, j2me geliştirme ortamı, midlet ile olay işleme, midp'de gui tasarımı, midp'de kalıcı depolama, midp'de ağ, kablosuz yazılım tasarım teknikleri, java me & blackberry ile mobil uygulamalar, düşünceler, uygulamalar ve mobil cihazlar (blackberry) için kullanım kılavuzu, blackberry ile gui bileşenleri, blackberry olay işleme konularından oluşmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kablosuz Programlamaya Giriş | |
2) | J2ME'ye Giriş | |
3) | J2ME Geliştirme Ortamı | |
4) | MIDlet ile Olay İşleme | |
5) | MIDP'de GUI Tasarımı | |
6) | MIDP'de Kalıcı Depolama | |
7) | MIDP'de Ağ | |
8) | MIDP / Arasınav | |
9) | Kablosuz Yazılım Tasarım Teknikleri | |
10) | Java ME & BlackBerry ile Mobil Uygulamalar | |
11) | Düşünceler, Uygulamalar ve Mobil Cihazlar (BlackBerry) için Kullanım Kılavuzu | |
12) | BlackBerry ile GUI bileşenleri Bölüm I | |
13) | BlackBerry ile GUI bileşenleri Bölüm II | |
14) | BlackBerry Olay İşleme |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 3 | % 20 |
Projeler | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 6 | 24 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Ödevler | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 17 | 17 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 142 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. | |
2) | Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. | |
3) | Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. | |
4) | Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. | |
5) | Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. | |
6) | İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. | |
7) | Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. | |
8) | Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. | |
9) | Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. | |
10) | Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. | |
11) | Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. | |
12) | Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. | |
13) | Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. | |
14) | Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. | 3 |