MİMARLIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SEN4016 | Çokdeğişkenli Veri Analizi | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. MEHMET ALPER TUNGA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok. |
Dersin Amacı: | Öğrenciler; çok değişkenli analize dahil olan, berlirli sorunlar için temel bileşen analizi, faktör analizi, lineer regresyon analizi gibi özel teknikleri uygulama yeteneğine sahip olacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Çok değişkenli veri analizi kavramlarını tanımlar 2. PCA özelliklerini ve sınırlamalarını tanımlar ve farklı yollarla PCA hesaplamaları yapar 3. Faktör tiplerini tanımlar ve hesaplar 4. Metrik ve metrik olmayan ölçekleri tanımlar 5. Basit ve çoklu uyum analizi ve ki kare mesafelerini tanımlar 6. MANOVA varyasyonlarını tanımlar 7. Regresyon katsayıları, parametre tahmini, hipotez testi hesaplamalarını yapar 8. Tümdengelim, Tümevarım, tahmin, testler, korelasyon kavramlarını ifade eder 9. Tek ve çok değişkenli filtreleri tanımlar |
Dersin içeriği temel bileşen analizi, faktör analizi, çok boyutlu ölçekleme, uyum analizi, çok değişkenli varyans analizi (manova), çoklu doğrusal regresyon, istatistiksel çıkarım, özellik altkümelerinin seçimi konularından oluşmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Temel Bileşen Analizi | |
3) | Temel Bileşen Analizi | |
4) | Faktör Analizi | |
5) | Faktör Analizi | |
6) | Çok Boyutlu Ölçekleme | |
7) | Uyum Analizi | |
8) | Çok Değişkenli Varyans Analizi (MANOVA) | |
9) | Çoklu Doğrusal Regresyon | |
10) | Çoklu Doğrusal Regresyon | |
11) | İstatistiksel Çıkarım | |
12) | İstatistiksel Çıkarım | |
13) | Özellik Altkümesi Seçimi | |
14) | Özellik Altkümesi Seçimi |
Ders Notları / Kitaplar: | Multivariate Data Analysis, 7/E, Joseph F. Hair, Jr, William C. Black, Barry J. Babin, Rolph E. Anderson, Pearson, 2010, 9780138132637 |
Diğer Kaynaklar: | Yok - None. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 4 | % 20 |
Ödev | 2 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 5 | 20 |
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Küçük Sınavlar | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 17 | 17 |
Toplam İş Yükü | 116 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır. | |
2) | Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır. | |
3) | Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur. | |
4) | Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. | |
5) | Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur. | |
6) | İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir. | |
7) | Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir. | |
8) | Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir | |
9) | Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır. | |
10) | Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur. |