REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SEN3304 | İnsan Bilgisayar Etkileşimi | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YÜCEL BATU SALMAN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi YÜCEL BATU SALMAN Prof. Dr. ADEM KARAHOCA Arş.Gör. MERVE ARITÜRK Arş.Gör. SEVGİ CANPOLAT |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Asıl amaç, yazılım mühendisliğinde kullanıcı merkezli tasarımı anlamaktır. HCI, hem akademik, hem de profesyonel, disiplinlerarası bir çalışma alanıdır. Bilgisayar bilimlerini, antropolojiyi ve eğitsel psikolojiyi vb. kapsar. Kullanıcı arayüzü tasarımı konuları ve son kullanıcıların yazılım geliştirme sürecindeki ihtiyaçları için kritiktir ve bu konular anlatılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. İnsan-bilgisayar etkileşimi ile ilgili temel terimleri ve kavramları tanımlar 2. Sınırları ve insan yeteneklerini tanımlar 3. Kullanıcı ve görev analizi gerçekleştirir 4. Kullanıcı arayüzü tasarlar ve prototipi geliştirir 5. Kullanılabilirlik testi adımlarını belirler 6. İnsanın bakış açısını analiz eder 7. Kullanıcı arabirimleri için renk ve tipografinin önemini anlatır 8. Erişilebilirlik, küreselleşme ve kişiselleştirme gibi yeni kullanıcı arayüzü tasarım tekniklerini gözden geçirir 9. Bir kullanıcının görev ve amaç yapılarına uygun hiyerarşik bir model belirler 10. HCI'ın yeni araştırma alanlarını belirler |
Dersin içeriği hci kavramları, etkileşimli sistemleri doğallaştırma, kullanıcı-merkezli sistem tasarımında kullanıcı modelleme, kullanıcı merkezli sistem tasarım süreci, görev analizi, gereksinimleri toplama, storyboard ve prototipleme, bilişsel fizyoloji,insan işlemci modeli, basit teorileri ilerletmek, insan kavrayışı teorileri, gözlemsel değerlendirme ve protokol analizi, deneyler konularından oluşmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Etkileşimli Tasarım nedir? | |
2) | Etkileşimi anlama ve kavramsallaştırma | |
3) | Bilişsel Faaliyetler | |
4) | Sosyal Etkileşim ve Tasarım | |
5) | Duygusal Etkileşim ve tasarım | |
6) | Arayüzler ve Tasarım | |
7) | Arayüzler ve Tasarım İlkeleri | |
8) | Veri Toplama Yöntemleri | |
9) | Veri analizi, yorumlanması ve sunumu | |
10) | Etkileşimli Tasarım Süreci | |
11) | Kullanıcı Merkezli Arayüz Değerlendirme Yöntemleri | |
12) | Proje Sunumları | |
12) | Proje Sunumları | |
14) | Proje Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Preece, Rogers, Sharp, Interaction Design Beyond Human-Computer Interaction, 2015, 4th edition, Wiley, Serengül Smith Atakan, Human Computer Interaction, Thomson, 2006, ISBN: 1-84480-454-2 Alan Dix, Janet Finlay, Gregory D. Abowd, Russell Beale, Human – Computer Interaction, Third Edition, Pearson Prentice Hall. |
Diğer Kaynaklar: | Yok |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 9 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Proje | 1 | 8 | 8 |
Küçük Sınavlar | 9 | 5 | 45 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 139 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek | 2 |
2) | Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 2 |
3) | Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek | 2 |
4) | Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek | 2 |
5) | Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek | 2 |
6) | Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | 2 |
7) | Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek | 3 |
8) | Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak | 2 |
9) | Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek | 2 |
10) | Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek | 2 |
11) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) | 2 |
12) | Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek | 2 |
13) | Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek | 2 |