REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SEN3301 | Bilgisayarda Grafik ve Animasyon | Bahar Güz |
2 | 2 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. DUYGU ÇAKIR YENİDOĞAN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. DUYGU ÇAKIR YENİDOĞAN Arş.Gör. SEVGİ CANPOLAT Dr. Öğr. Üyesi ÖVGÜ ÖZTÜRK ERGÜN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders bilgisayar grafiklerine ve matematiksel konulara giriş bilgisi sağlar. Öğrenciler temel grafik ve animasyon grafiklerini tanıyacak, temel grafik ve animasyon uygulamaları geliştirebileceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. 2D/3D bilgisayar grafiklerinin matematiksel esaslarını belirler 2. Grafik algoritmaları ve görsel programlama kodları arasındaki farkları tarif eder 3. Bilgisayar grafik algoritmaları analiz eder 4. Çevirme, döndürme ve ölçekleme gibi temel geometrik dönüşüm kavramlarını değerlendirir 5. Java teknolojileri ile önemli grafik ve animasyon uygulamalarını geliştirir 6. Ilişkili kütüphaneleri kullanarak grafik programları geliştirir |
Dersin içeriği bilgisayar tabanlı grafiklerin temelleri, grafik programlama kavramları, grafik çıkış ilkelleri, bilgisayar tabanlı grafiklerin matematik temelleri, geometrik dönüşüm ve 2d izlenimi, 3d dönüşüm ve 3d projeksiyonlar, aydınlatma ve gölgelendirme, 3 boyutlu modelleme ve görünürlük, doku haritalama ve animasyonlara giriş, animasyon konularından oluşmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilgisayar Grafiklerine Giriş | |
2) | Grafik Programlama Kavramları | |
3) | Graphik Çıkış İlkelleri | |
4) | Bilgisayar Grafikleri Matematik Temelleri | |
5) | Geometrik Dönüşüm | |
6) | Geometrik Dönüşüm ve 2D İzlenimi | |
7) | 2D İzlenimi / Arasınav I | |
8) | 3D Dönüşüm ve 3D Projeksiyonlar | |
9) | Aydınlatma ve Gölgelendirme | |
10) | 3 Boyutlu Modelleme ve Görünürlük | |
11) | Görünürlük / Arasınav II | |
12) | Doku Haritalama ve Animasyonlara Giriş | |
13) | Animasyon | |
14) | Durum Çalışmaları |
Ders Notları / Kitaplar: | Casey Reas, Ben Fry, Processing: A Programming Handbook for Visual Designers and Artists, MIT Express, ISBN: 978 – 0321321374. Daniel Shiffman, Learning Processing – A Beginners Guide to Programming Images, Animation, and Interaction, Morgan Kaufman, ISBN: 978 – 012373602 – 4. |
Diğer Kaynaklar: | Yok |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 7 | 2 | 14 |
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar | 2 | 12 | 24 |
Final | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 118 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek | 2 |
2) | Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 2 |
3) | Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek | 2 |
4) | Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek | 2 |
5) | Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek | 2 |
6) | Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | 2 |
7) | Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek | 3 |
8) | Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak | 2 |
9) | Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek | 2 |
10) | Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek | 2 |
11) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) | 2 |
12) | Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek | 2 |
13) | Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek | 2 |