SEN3008 Internet Based ProgrammingBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MİMARLIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MİMARLIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SEN3008 Internet Tabanlı Programlama Güz 2 2 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TAMER UÇAR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok.
Dersin Amacı: Bu ders HTML5 ve CSS3, JavaScript(ECMAScript 5) gibi HTML5 ile ilgili web teknolojileri üzerine odaklanmıştır. Bu alandaki bir çok önemli teknoloji dersin konuları arasında incelenecektir. Dersin amacı öğrencilere gelişmekte olan web teknolojilerini tanıtarak web platformunda uygulama geliştirmeyi öğretmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. HTML5 ve özelliklerini tanımlar ve analiz eder
2. CSS3 ve özelliklerini tanımlar ve analiz eder
3. JavaScript dilini tanımlar ve Scripting yaklaşımını ifade eder
4. Web platformunda veritabanı işlemlerini tanımlar ve analiz eder
5. PHP dilini tanımlar ve analiz eder
6. C# dili kullanılarak ASP.NET ile web geliştiriciliğini tanımlar ve analiz eder
7. Web servisleri geliştirir

Dersin İçeriği

Dersin içeriği html5, css, javascript, javascript: kontrol ifadeleri ve fonksiyonlar, javascript: diziler ve nesneler, javascript: olay yönetimi, veritabanı: sql, mysql, linq ve java db, php, asp.net, asp.net: ileri kavramlar, web servisleri geliştirmek konularından oluşmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) HTML5'e giriş: Başlıklar, bağlantılar, listeler, özel karakterler, tablolar, formlar, meta elemanları.
2) HTML5'e giriş: Yeni form elemanları, sayfa yapısına ilişkin elemanlar.
3) CSS'e giriş: Style sheet elemanları, eleman konumlandırma, box model, metin akışı, geçişler ve dönüşümler.
4) JavaScript'e giriş: JavaScript temelleri, dinamik içerik oluşturma, hafıza, aritmetik işlemler.
5) JavaScript: Kontrol yapıları, döngüler, fonksiyonlar.
6) JavaScript: Diziler, referans parametreler, fonksiyonlara dizi göndermek, Math nesnesi, String nesnesi, Date nesnesi, document nesnesi.
7) Javascript / Ara sınav I
8) JavaScript: Olay yönetimi, sık kullanılan olaylar.
9) Veri tabanı: SQL ifadeleri, MySQL, LINQ ve Java DB
10) PHP: Dilin temelleri, form işlemleri.
11) ASP.NET: Dilin temelleri, form işleme.
12) ASP.NET / Ara Sınav II
13) ASP.NET: Web sayfası şablonlar, Ajax.
14) Web servileri oluşturmak, SOAP, REST, JSON.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Internet & World Wide Web 5th Edition.
Paul Deitel, Harvey Deitel, Abbey Deitel
Diğer Kaynaklar: Yok - None.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuar 14 % 15
Küçük Sınavlar 5 % 5
Ödev 2 % 10
Ara Sınavlar 2 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 4 3 12
Ödevler 2 2 4
Küçük Sınavlar 5 1 5
Ara Sınavlar 2 20 40
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 137

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır.
2) Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır.
3) Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur.
4) Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
5) Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur.
6) İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir.
7) Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir.
8) Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir
9) Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır.
10) Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur.