Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
HTML5'e giriş: Başlıklar, bağlantılar, listeler, özel karakterler, tablolar, formlar, meta elemanları. |
|
2) |
HTML5'e giriş: Yeni form elemanları, sayfa yapısına ilişkin elemanlar. |
|
3) |
CSS'e giriş: Style sheet elemanları, eleman konumlandırma, box model, metin akışı, geçişler ve dönüşümler. |
|
4) |
JavaScript'e giriş: JavaScript temelleri, dinamik içerik oluşturma, hafıza, aritmetik işlemler. |
|
5) |
JavaScript: Kontrol yapıları, döngüler, fonksiyonlar. |
|
6) |
JavaScript: Diziler, referans parametreler, fonksiyonlara dizi göndermek, Math nesnesi, String nesnesi, Date nesnesi, document nesnesi. |
|
7) |
Javascript / Ara sınav I |
|
8) |
JavaScript: Olay yönetimi, sık kullanılan olaylar. |
|
9) |
Veri tabanı: SQL ifadeleri, MySQL, LINQ ve Java DB |
|
10) |
PHP: Dilin temelleri, form işlemleri. |
|
11) |
ASP.NET: Dilin temelleri, form işleme. |
|
12) |
ASP.NET / Ara Sınav II |
|
13) |
ASP.NET: Web sayfası şablonlar, Ajax. |
|
14) |
Web servileri oluşturmak, SOAP, REST, JSON. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|