SEN3008 Internet Based ProgrammingBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YENİ MEDYAÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YENİ MEDYA
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SEN3008 Internet Tabanlı Programlama Bahar 2 2 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TAMER UÇAR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok.
Dersin Amacı: Bu ders HTML5 ve CSS3, JavaScript(ECMAScript 5) gibi HTML5 ile ilgili web teknolojileri üzerine odaklanmıştır. Bu alandaki bir çok önemli teknoloji dersin konuları arasında incelenecektir. Dersin amacı öğrencilere gelişmekte olan web teknolojilerini tanıtarak web platformunda uygulama geliştirmeyi öğretmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. HTML5 ve özelliklerini tanımlar ve analiz eder
2. CSS3 ve özelliklerini tanımlar ve analiz eder
3. JavaScript dilini tanımlar ve Scripting yaklaşımını ifade eder
4. Web platformunda veritabanı işlemlerini tanımlar ve analiz eder
5. PHP dilini tanımlar ve analiz eder
6. C# dili kullanılarak ASP.NET ile web geliştiriciliğini tanımlar ve analiz eder
7. Web servisleri geliştirir

Dersin İçeriği

Dersin içeriği html5, css, javascript, javascript: kontrol ifadeleri ve fonksiyonlar, javascript: diziler ve nesneler, javascript: olay yönetimi, veritabanı: sql, mysql, linq ve java db, php, asp.net, asp.net: ileri kavramlar, web servisleri geliştirmek konularından oluşmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) HTML5'e giriş: Başlıklar, bağlantılar, listeler, özel karakterler, tablolar, formlar, meta elemanları.
2) HTML5'e giriş: Yeni form elemanları, sayfa yapısına ilişkin elemanlar.
3) CSS'e giriş: Style sheet elemanları, eleman konumlandırma, box model, metin akışı, geçişler ve dönüşümler.
4) JavaScript'e giriş: JavaScript temelleri, dinamik içerik oluşturma, hafıza, aritmetik işlemler.
5) JavaScript: Kontrol yapıları, döngüler, fonksiyonlar.
6) JavaScript: Diziler, referans parametreler, fonksiyonlara dizi göndermek, Math nesnesi, String nesnesi, Date nesnesi, document nesnesi.
7) Javascript / Ara sınav I
8) JavaScript: Olay yönetimi, sık kullanılan olaylar.
9) Veri tabanı: SQL ifadeleri, MySQL, LINQ ve Java DB
10) PHP: Dilin temelleri, form işlemleri.
11) ASP.NET: Dilin temelleri, form işleme.
12) ASP.NET / Ara Sınav II
13) ASP.NET: Web sayfası şablonlar, Ajax.
14) Web servileri oluşturmak, SOAP, REST, JSON.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Internet & World Wide Web 5th Edition.
Paul Deitel, Harvey Deitel, Abbey Deitel
Diğer Kaynaklar: Yok - None.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuar 14 % 15
Küçük Sınavlar 5 % 5
Ödev 2 % 10
Ara Sınavlar 2 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 4 3 12
Ödevler 2 2 4
Küçük Sınavlar 5 1 5
Ara Sınavlar 2 20 40
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 137

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek.
2) Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek.
3) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek.
4) Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek.
5) Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek.
6) İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek.
7) İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek.
8) Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek.
9) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek.
10) Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek.