Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
HTML5'e giriş: Başlıklar, bağlantılar, listeler, özel karakterler, tablolar, formlar, meta elemanları. |
|
2) |
HTML5'e giriş: Yeni form elemanları, sayfa yapısına ilişkin elemanlar. |
|
3) |
CSS'e giriş: Style sheet elemanları, eleman konumlandırma, box model, metin akışı, geçişler ve dönüşümler. |
|
4) |
JavaScript'e giriş: JavaScript temelleri, dinamik içerik oluşturma, hafıza, aritmetik işlemler. |
|
5) |
JavaScript: Kontrol yapıları, döngüler, fonksiyonlar. |
|
6) |
JavaScript: Diziler, referans parametreler, fonksiyonlara dizi göndermek, Math nesnesi, String nesnesi, Date nesnesi, document nesnesi. |
|
7) |
Javascript / Ara sınav I |
|
8) |
JavaScript: Olay yönetimi, sık kullanılan olaylar. |
|
9) |
Veri tabanı: SQL ifadeleri, MySQL, LINQ ve Java DB |
|
10) |
PHP: Dilin temelleri, form işlemleri. |
|
11) |
ASP.NET: Dilin temelleri, form işleme. |
|
12) |
ASP.NET / Ara Sınav II |
|
13) |
ASP.NET: Web sayfası şablonlar, Ajax. |
|
14) |
Web servileri oluşturmak, SOAP, REST, JSON. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
|
2) |
Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. |
|
3) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. |
|
4) |
Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. |
|
5) |
Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. |
|
6) |
İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. |
|
7) |
İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. |
|
8) |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. |
|
9) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. |
|
10) |
Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |
|