SEN3008 Internet Based ProgrammingBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SEN3008 Internet Tabanlı Programlama Bahar
Güz
2 2 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TAMER UÇAR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok.
Dersin Amacı: Bu ders HTML5 ve CSS3, JavaScript(ECMAScript 5) gibi HTML5 ile ilgili web teknolojileri üzerine odaklanmıştır. Bu alandaki bir çok önemli teknoloji dersin konuları arasında incelenecektir. Dersin amacı öğrencilere gelişmekte olan web teknolojilerini tanıtarak web platformunda uygulama geliştirmeyi öğretmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. HTML5 ve özelliklerini tanımlar ve analiz eder
2. CSS3 ve özelliklerini tanımlar ve analiz eder
3. JavaScript dilini tanımlar ve Scripting yaklaşımını ifade eder
4. Web platformunda veritabanı işlemlerini tanımlar ve analiz eder
5. PHP dilini tanımlar ve analiz eder
6. C# dili kullanılarak ASP.NET ile web geliştiriciliğini tanımlar ve analiz eder
7. Web servisleri geliştirir

Dersin İçeriği

Dersin içeriği html5, css, javascript, javascript: kontrol ifadeleri ve fonksiyonlar, javascript: diziler ve nesneler, javascript: olay yönetimi, veritabanı: sql, mysql, linq ve java db, php, asp.net, asp.net: ileri kavramlar, web servisleri geliştirmek konularından oluşmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) HTML5'e giriş: Başlıklar, bağlantılar, listeler, özel karakterler, tablolar, formlar, meta elemanları.
2) HTML5'e giriş: Yeni form elemanları, sayfa yapısına ilişkin elemanlar.
3) CSS'e giriş: Style sheet elemanları, eleman konumlandırma, box model, metin akışı, geçişler ve dönüşümler.
4) JavaScript'e giriş: JavaScript temelleri, dinamik içerik oluşturma, hafıza, aritmetik işlemler.
5) JavaScript: Kontrol yapıları, döngüler, fonksiyonlar.
6) JavaScript: Diziler, referans parametreler, fonksiyonlara dizi göndermek, Math nesnesi, String nesnesi, Date nesnesi, document nesnesi.
7) Javascript / Ara sınav I
8) JavaScript: Olay yönetimi, sık kullanılan olaylar.
9) Veri tabanı: SQL ifadeleri, MySQL, LINQ ve Java DB
10) PHP: Dilin temelleri, form işlemleri.
11) ASP.NET: Dilin temelleri, form işleme.
12) ASP.NET / Ara Sınav II
13) ASP.NET: Web sayfası şablonlar, Ajax.
14) Web servileri oluşturmak, SOAP, REST, JSON.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Internet & World Wide Web 5th Edition.
Paul Deitel, Harvey Deitel, Abbey Deitel
Diğer Kaynaklar: Yok - None.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuar 14 % 15
Küçük Sınavlar 5 % 5
Ödev 2 % 10
Ara Sınavlar 2 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 4 3 12
Ödevler 2 2 4
Küçük Sınavlar 5 1 5
Ara Sınavlar 2 20 40
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 137

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2