SEN3008 Internet Based ProgrammingBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İLETİŞİM VE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İLETİŞİM VE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SEN3008 Internet Tabanlı Programlama Güz 2 2 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TAMER UÇAR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok.
Dersin Amacı: Bu ders HTML5 ve CSS3, JavaScript(ECMAScript 5) gibi HTML5 ile ilgili web teknolojileri üzerine odaklanmıştır. Bu alandaki bir çok önemli teknoloji dersin konuları arasında incelenecektir. Dersin amacı öğrencilere gelişmekte olan web teknolojilerini tanıtarak web platformunda uygulama geliştirmeyi öğretmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. HTML5 ve özelliklerini tanımlar ve analiz eder
2. CSS3 ve özelliklerini tanımlar ve analiz eder
3. JavaScript dilini tanımlar ve Scripting yaklaşımını ifade eder
4. Web platformunda veritabanı işlemlerini tanımlar ve analiz eder
5. PHP dilini tanımlar ve analiz eder
6. C# dili kullanılarak ASP.NET ile web geliştiriciliğini tanımlar ve analiz eder
7. Web servisleri geliştirir

Dersin İçeriği

Dersin içeriği html5, css, javascript, javascript: kontrol ifadeleri ve fonksiyonlar, javascript: diziler ve nesneler, javascript: olay yönetimi, veritabanı: sql, mysql, linq ve java db, php, asp.net, asp.net: ileri kavramlar, web servisleri geliştirmek konularından oluşmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) HTML5'e giriş: Başlıklar, bağlantılar, listeler, özel karakterler, tablolar, formlar, meta elemanları.
2) HTML5'e giriş: Yeni form elemanları, sayfa yapısına ilişkin elemanlar.
3) CSS'e giriş: Style sheet elemanları, eleman konumlandırma, box model, metin akışı, geçişler ve dönüşümler.
4) JavaScript'e giriş: JavaScript temelleri, dinamik içerik oluşturma, hafıza, aritmetik işlemler.
5) JavaScript: Kontrol yapıları, döngüler, fonksiyonlar.
6) JavaScript: Diziler, referans parametreler, fonksiyonlara dizi göndermek, Math nesnesi, String nesnesi, Date nesnesi, document nesnesi.
7) Javascript / Ara sınav I
8) JavaScript: Olay yönetimi, sık kullanılan olaylar.
9) Veri tabanı: SQL ifadeleri, MySQL, LINQ ve Java DB
10) PHP: Dilin temelleri, form işlemleri.
11) ASP.NET: Dilin temelleri, form işleme.
12) ASP.NET / Ara Sınav II
13) ASP.NET: Web sayfası şablonlar, Ajax.
14) Web servileri oluşturmak, SOAP, REST, JSON.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Internet & World Wide Web 5th Edition.
Paul Deitel, Harvey Deitel, Abbey Deitel
Diğer Kaynaklar: Yok - None.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuar 14 % 15
Küçük Sınavlar 5 % 5
Ödev 2 % 10
Ara Sınavlar 2 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 4 3 12
Ödevler 2 2 4
Küçük Sınavlar 5 1 5
Ara Sınavlar 2 20 40
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 137

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak.
2) Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek.
3) Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak.
4) Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak.
5) Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak.
6) İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak.
7) Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek.
8) Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak.
9) Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek.
10) Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak.
11) Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak.
12) Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek.
13) Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak.
14) Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. 3