SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SEN3008 | Internet Tabanlı Programlama | Bahar | 2 | 2 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TAMER UÇAR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok. |
Dersin Amacı: | Bu ders HTML5 ve CSS3, JavaScript(ECMAScript 5) gibi HTML5 ile ilgili web teknolojileri üzerine odaklanmıştır. Bu alandaki bir çok önemli teknoloji dersin konuları arasında incelenecektir. Dersin amacı öğrencilere gelişmekte olan web teknolojilerini tanıtarak web platformunda uygulama geliştirmeyi öğretmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. HTML5 ve özelliklerini tanımlar ve analiz eder 2. CSS3 ve özelliklerini tanımlar ve analiz eder 3. JavaScript dilini tanımlar ve Scripting yaklaşımını ifade eder 4. Web platformunda veritabanı işlemlerini tanımlar ve analiz eder 5. PHP dilini tanımlar ve analiz eder 6. C# dili kullanılarak ASP.NET ile web geliştiriciliğini tanımlar ve analiz eder 7. Web servisleri geliştirir |
Dersin içeriği html5, css, javascript, javascript: kontrol ifadeleri ve fonksiyonlar, javascript: diziler ve nesneler, javascript: olay yönetimi, veritabanı: sql, mysql, linq ve java db, php, asp.net, asp.net: ileri kavramlar, web servisleri geliştirmek konularından oluşmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | HTML5'e giriş: Başlıklar, bağlantılar, listeler, özel karakterler, tablolar, formlar, meta elemanları. | |
2) | HTML5'e giriş: Yeni form elemanları, sayfa yapısına ilişkin elemanlar. | |
3) | CSS'e giriş: Style sheet elemanları, eleman konumlandırma, box model, metin akışı, geçişler ve dönüşümler. | |
4) | JavaScript'e giriş: JavaScript temelleri, dinamik içerik oluşturma, hafıza, aritmetik işlemler. | |
5) | JavaScript: Kontrol yapıları, döngüler, fonksiyonlar. | |
6) | JavaScript: Diziler, referans parametreler, fonksiyonlara dizi göndermek, Math nesnesi, String nesnesi, Date nesnesi, document nesnesi. | |
7) | Javascript / Ara sınav I | |
8) | JavaScript: Olay yönetimi, sık kullanılan olaylar. | |
9) | Veri tabanı: SQL ifadeleri, MySQL, LINQ ve Java DB | |
10) | PHP: Dilin temelleri, form işlemleri. | |
11) | ASP.NET: Dilin temelleri, form işleme. | |
12) | ASP.NET / Ara Sınav II | |
13) | ASP.NET: Web sayfası şablonlar, Ajax. | |
14) | Web servileri oluşturmak, SOAP, REST, JSON. |
Ders Notları / Kitaplar: | Internet & World Wide Web 5th Edition. Paul Deitel, Harvey Deitel, Abbey Deitel |
Diğer Kaynaklar: | Yok - None. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Laboratuar | 14 | % 15 |
Küçük Sınavlar | 5 | % 5 |
Ödev | 2 | % 10 |
Ara Sınavlar | 2 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 3 | 12 |
Ödevler | 2 | 2 | 4 |
Küçük Sınavlar | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 | 40 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 137 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir. | |
2) | Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. | |
3) | Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır. | |
4) | Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder. | |
5) | İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler. | |
6) | Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür. | |
7) | Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | |
8) | Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | |
9) | Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır. | |
10) | İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir. | |
11) | Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir. | |
12) | İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir. |