FOTOĞRAF | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SEN3003 | Yazılım Proje Yönetimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YÜCEL BATU SALMAN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi YÜCEL BATU SALMAN Dr. Öğr. Üyesi PINAR BÖLÜK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Yazılım proje yaşam döngüsünün ve yazılım projesi yönetiminin olağan adımlarının tanımı. Rakip proje teklifleri arasında en iyiyi seçebilmek ve risk değerlendirilmesi adına maliyet-yarar değerlendirmesinde çeşitli teknikler uygulamak. Bu ders, proje planlama, program yönetimi, proje değerlendirme, yazılım çaba tahmin, aktivite planlama, risk yönetimi, izleme ve kontrol, yönetim sözleşmeleri, insan yönetimi ve takımları düzenleme ve yazılım kalitesini kapsar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Tipik bir iş planının içeriğini tanımlar 2. Adım-adım düzenlenmiş proje planlaması oluşturur 3. Uygun bir süreç modeli seçer 4. Yazılım efor tahmini tanımlar 5. Bir proje için bir faaliyet planı üretir 6. Projeyi risk altında bırakacak olan faktörleri belirler 7. Bir proje için gerekli kaynakları belirler 8. Projelerin ilerlemelerini yönetir. 9. Bir projeye yeni personel seçer 10. Bir projenin koordinasyon ihtiyaçlarını desteklemek için en iyi iletişim türlerini seçer |
Dersin içeriği yazılım proje yönetimi temelleri, proje değerlendirme ve program yönetimi, proje planlama, uygun proje yaklaşımı seçimi, yazılım efor tahmini, etkinlik planlama, risk yönetimi, kaynak tahsisi, düzenleme ve kontrol, sözleşme yönetimi, yazılım çevresinde insan yönetimi, takımlar halinde çalışma yöntemleri, yazılım kalitesi konularından oluşmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yazılım Proje Yönetimine Giriş | |
2) | Proje Değerlendirme ve Program Yönetimi | |
3) | Proje Planlamaya Genel Bir Bakış | |
4) | Uygun Proje Yaklaşımı Seçimi | |
5) | Yazılım Efor Tahmini | |
6) | Etkinlik Planlama | |
7) | Etkinlik Planlama | |
8) | Risk Yönetimi | |
9) | Kaynak Tahsisi | |
10) | Düzenleme ve Kontrol | |
11) | Sözleşme Yönetimi | |
12) | Yazılım Çevresinde İnsan Yönetimi | |
13) | Takımlar Halinde Çalışma | |
14) | Yazılım Kalitesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Bob Hughes, Mike Cotterell, Software Project Management, McGraw Hill, 5th Edition. Harold Kerzner, Project Management: A Systems Approach to Planning, Scheduling, and Controlling, John Wiley & Sons. |
Diğer Kaynaklar: | Yok |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 25 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 75 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 15 | 75 |
Proje | 1 | 25 | 25 |
Ara Sınavlar | 1 | 14 | 14 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 176 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. | |
2) | Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
3) | Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. | |
4) | Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. | |
5) | Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. | |
6) | Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. | |
7) | Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. | |
8) | Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. | |
9) | Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. | |
10) | Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. | |
11) | Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
12) | Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. | |
13) | Yaratıcılığı disiplinlerarası yöntemler ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. | |
14) | İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |