SEN4011 Software Measurement and TestingBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MİMARLIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MİMARLIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SEN4011 Yazılım Ölçme ve Sınama Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BETÜL ERDOĞDU ŞAKAR
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi BETÜL ERDOĞDU ŞAKAR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Öğrenciler, projelerin ne kalitede gerçekleştirilebildiğini anlayabilmek adına, yazılım projelerini planlamak için yazılım ölçümü prensiplerini uygulama yeteneği kazanacaklardır. Öğrenciler ayrıca ders sonunda, halihazırda geliştirilmiş uygulamalar için test durumları hazırlayabileceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Yazılım ölçüm terminolojisini tanımlar ve yazılım ölçüm araçlarını test ve tarif eder
2. Amaç tabanlı ölçme ve ilgili metrikleri tanımlar
3. Ölçüm modelleri, ölçekler ve metrikleri tanımlar
4. Fiziksel yazılım boyutu ölçer ve yazılım işlevselliğini ifade eder
5. Bir yazılımın yapısal karmaşıklığını belirler
6. Bir yazılım geliştirme projesinde efor tahminlerini ve görev sürelerini değerlendirir
7. Yazılım güvenilirliği modellerini tanımlar
8. Yazılım test temellerini ve ilkelerini tanımlar
9. Kusurların kökenlerini ve kusur sınıflarını belirler
10. Bir yazılım geliştirme projesinde, kara kutu ve beyaz kutu test tekniklerini uygular

Dersin İçeriği

Dersin içeriği yazılım ölçüm temelleri, hedefe dayalı ölçüm, ölçme teorisi, yazılım boyutu ölçme, karmaşıklık ölçme, efor tahmini, yazılım güvenilirliğini ölçme, yazılım test ilkeleri, hatalar ve testler, kara kutu test stratejileri, beyaz kutu test stratejileri konularından oluşmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Yazılım Ölçüm Temelleri
3) Hedef Dayalı Ölçüm
4) Ölçme Teorisi
5) Yazılım Boyutu Ölçme
6) Karmaşıklık Ölçme
7) Çaba Tahmini
8) Yazılım Güvenilirliğini Ölçme
9) Yazılım Test İlkeleri
10) Hatalar ve Testler
11) Kara Kutu Test Stratejileri
12) Kara Kutu Test Stratejileri
13) Beyaz Kutu Test Stratejileri
14) Beyaz Kutu Test Stratejileri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Lonnie D. Bentley and Jeffrey L. Whitten, Systems Analysis & Design for the Global Enterprise 7ed, McGraw Hill, 2007, ISBN-13 978-0-07-110766-2
Diğer Kaynaklar: Yok

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 35
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 65
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 5 7 35
Proje 1 20 20
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 21 21
Toplam İş Yükü 138

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır.
2) Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır.
3) Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur.
4) Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
5) Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur.
6) İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir.
7) Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir.
8) Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir
9) Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır.
10) Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur.