SEN4011 Software Measurement and TestingBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İLETİŞİM VE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İLETİŞİM VE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SEN4011 Yazılım Ölçme ve Sınama Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BETÜL ERDOĞDU ŞAKAR
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi BETÜL ERDOĞDU ŞAKAR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Öğrenciler, projelerin ne kalitede gerçekleştirilebildiğini anlayabilmek adına, yazılım projelerini planlamak için yazılım ölçümü prensiplerini uygulama yeteneği kazanacaklardır. Öğrenciler ayrıca ders sonunda, halihazırda geliştirilmiş uygulamalar için test durumları hazırlayabileceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Yazılım ölçüm terminolojisini tanımlar ve yazılım ölçüm araçlarını test ve tarif eder
2. Amaç tabanlı ölçme ve ilgili metrikleri tanımlar
3. Ölçüm modelleri, ölçekler ve metrikleri tanımlar
4. Fiziksel yazılım boyutu ölçer ve yazılım işlevselliğini ifade eder
5. Bir yazılımın yapısal karmaşıklığını belirler
6. Bir yazılım geliştirme projesinde efor tahminlerini ve görev sürelerini değerlendirir
7. Yazılım güvenilirliği modellerini tanımlar
8. Yazılım test temellerini ve ilkelerini tanımlar
9. Kusurların kökenlerini ve kusur sınıflarını belirler
10. Bir yazılım geliştirme projesinde, kara kutu ve beyaz kutu test tekniklerini uygular

Dersin İçeriği

Dersin içeriği yazılım ölçüm temelleri, hedefe dayalı ölçüm, ölçme teorisi, yazılım boyutu ölçme, karmaşıklık ölçme, efor tahmini, yazılım güvenilirliğini ölçme, yazılım test ilkeleri, hatalar ve testler, kara kutu test stratejileri, beyaz kutu test stratejileri konularından oluşmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Yazılım Ölçüm Temelleri
3) Hedef Dayalı Ölçüm
4) Ölçme Teorisi
5) Yazılım Boyutu Ölçme
6) Karmaşıklık Ölçme
7) Çaba Tahmini
8) Yazılım Güvenilirliğini Ölçme
9) Yazılım Test İlkeleri
10) Hatalar ve Testler
11) Kara Kutu Test Stratejileri
12) Kara Kutu Test Stratejileri
13) Beyaz Kutu Test Stratejileri
14) Beyaz Kutu Test Stratejileri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Lonnie D. Bentley and Jeffrey L. Whitten, Systems Analysis & Design for the Global Enterprise 7ed, McGraw Hill, 2007, ISBN-13 978-0-07-110766-2
Diğer Kaynaklar: Yok

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 35
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 65
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 5 7 35
Proje 1 20 20
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 21 21
Toplam İş Yükü 138

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak.
2) Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek.
3) Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak.
4) Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak.
5) Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak.
6) İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak.
7) Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek.
8) Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak.
9) Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek.
10) Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak.
11) Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak.
12) Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek.
13) Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak.
14) Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. 3