İLETİŞİM VE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SEN2022 | Yazılım Mühendisliği Analiz ve Tasarımı | Güz | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. MEHMET ALPER TUNGA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Öğrenciler karar verme aşaması için fizibilite analizi uygulayabilmek üzere kapsam belirleme, sorunların tanımı, sistem gereksinimlerinin karşılanması, veri toplama, nesne ve süreç modeli ve alternatif çözüm üretme gibi, bir yazılım sürecinin analiz ve tasarımını gerçekleştirme yeteneğini kazanmış olacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Sistem analizi ve tasarım kavramlarını tarif eder ve bilgi sistemlerinin bileşenlerini tanımlar 2. Sistem geliştirmenin temel aşamalarını tarif eder 3. Proje yönetim araçlarının ve bilgi sistemi problemlerinin çözümü için kullanılan bir dizi sistem analizi yaklaşımını tarif eder 4. Bilgi sistemi sorunlarının kapsamını tanımlar 5. Projeyi tetikleyen sorunların, fırsatların ve direktifleri belirler 6. Fonksiyonel olan ve olmayan sistem gereksinimlerini tanımlar, gerçeği bulma teknikleri uygular 7. Aktör ve kullanım durumlarını tanımlar, içerik ve kullanım durumu diyagramlarını oluşturur 8. Veri modellerini ve UML diyagramlarını oluşturur 9. Bir süreç modelinin yapısını ve temel kavramlarını tanımlar ve içerik veri akışı, olay ve sistem diyagramlarını oluşturur 10. Alternatif sistem çözümlerini tanımlar, fizibilitenin altı türünü tanımlar, maliyet-fayda analizlerini ve sistem önerisi raporunu hazırlar |
Dersin içeriği sistem analizi ve tasarımının temel kavramları, bilgi sistemlerinin bileşenleri, bilgi sistemlerini geliştirme yöntemleri, proje yönetimi, sistem analizi yaklaşımları, kapsam tanımlama evresi, problem analizi evresi, gereksinim analizi evresi, use-case raporlarının hazırlanması, veri modelleme ve analizi, süreç modelleme, fizibilite analizi ve sistem önerisi hazırlama konularından oluşmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sistem Analizi ve Tasarımına Giriş | |
2) | Bilgi Sistemlerinin Bileşenleri | |
3) | Sistem Analizi Yaklaşımları | |
4) | Proje Yönetimi | |
5) | Kapsam Tanımlama ve Problem Analizi Evreleri | |
6) | Gereksinim Analizi Evresi | |
7) | Kullanım Diyagramları | |
8) | Kullanım Senaryoları | |
9) | Veri Modelleme ve Analiz | |
10) | Veri Modelleme ve Analiz | |
11) | UML Diyagramları | |
12) | Süreç Modelleme | |
13) | Fizibilite Analizi ve Sistem Önerisi | |
14) | Proje Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Eric J. Braude and Michael E. Bernstein, Software Engineering: Modern Approaches 2ed, John Wiley & Sons, 2011, ISBN 978-0-471-69208-9 Lonnie D. Bentley and Jeffrey L. Whitten, Systems Analysis & Design for the Global Enterprise 7ed, McGraw Hill, 2007, ISBN-13 978-0-07-110766-2 |
Diğer Kaynaklar: | Yok |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 10 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. | |
2) | Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. | |
3) | Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. | |
4) | Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. | |
5) | Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. | |
6) | İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. | |
7) | Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. | |
8) | Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. | |
9) | Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. | |
10) | Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. | |
11) | Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. | |
12) | Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. | |
13) | Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. | |
14) | Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. | 3 |