ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SEN2212 | Veri Yapıları ve Algoritmalar II | Güz | 2 | 2 | 3 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BETÜL ERDOĞDU ŞAKAR |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi BETÜL ERDOĞDU ŞAKAR Dr. Öğr. Üyesi YÜCEL BATU SALMAN Arş.Gör. SEVGİ CANPOLAT Arş.Gör. MERVE ARITÜRK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı yazılım mühendisliğinde kullanılan veri yapıları ve algoritmalarını detaylı incelemektedir. Dersin bitiminde öğrenci, ağaçlar, ikili arama ağaçları, dengeli ağaçlar, öbek ve çizge gibi veri yapılarının uygulaması, gerçekleştirilmesi ve analizi hakkında bilgi sahibi olacaktır. Sıralama, özetleme ve açgözlü algoritmalar öğretilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Temel nesne yönelimli programlama ilkelerini açıklayabilir ve uygulayabilir. 2) Ağaçlar, ikili arama ağaçları, dengeli ağaçlar, öbek ve çizge gibi temel veri yapılarını gerçekleyebilir ve kullanılabilir. 3) Temel veri yapılarında sıralama işlemini gerçekleştirebilir. 4) Temel veri yapılarında arama işlemini gerçekleştirebilir. 5) Özetleme algoritmalarını gerçekleyebilir ve kullanabilir. 6) Açgözlü algoritmaları gerçekleyebilir ve kullanabilir. 7) Performanslı programlar geliştirebilmek için uygun veri yapılarını seçebilir ve geliştirebilir. |
Dersin içeriği ağaçlar, ikili arama ağaçları, dengeli ağaçlar, öbek, çizge gibi temel veri yapıları ve sıralama, özetleme ve açgözlü algoritma konularından oluşmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve Sıralama Algoritmaları. | Sıralama algoritmaları. |
2) | Farklı ağaç yapılarına giriş. | Ağaçlar. |
3) | İkili arama ağaçlarına giriş. | İkili arama ağacı. |
4) | İkili arama ağacının Java ile kodlanması. | İkili arama ağaçları. |
5) | Dengeli ağaçlara giriş ve AVL dengeli ağacının Java ile kodlanması. | AVL ağaçlar. |
6) | Diğer dengeli ağaç türlerinin kullanımı. | Diğer dengeli ağaçlar. |
7) | Öbek yapısının kullanımı ve Java ile kodlanması. | Öbek. |
8) | Öbeklerinin öncelikli kuyruk olarak kullanılması. Arasınav. | Öbek. |
9) | Özetleme algoritmalarının analizi ve kodlanması. | Özetleme algoritmaları. |
10) | Çizge yapısının analizi ve kodlanması. | Çizge. |
11) | Çizge algoritmalarının analizi ve kodlanması. | Çizge algoritmaları. |
12) | Açgözlü algoritmaların analizi ve kodlanması. | Açgözlü algoritmalar. |
13) | Açgözlü algoritmaların analizi ve kodlanması. Quiz. | Açgözlü algoritmalar. |
14) | Tekrar. |
Ders Notları / Kitaplar: | Data Structures & Problem Solving Using Java (Mark Allen Weiss) Data Structures and Algorithm Analysis in Java (Mark Allen Weiss) Data Structures and Abstractions with Java (Frank Carrano) |
Diğer Kaynaklar: | Yok. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 4 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 45 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 55 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 2 | 24 |
Proje | 10 | 2 | 20 |
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Küçük Sınavlar | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınavlar | 5 | 3 | 15 |
Final | 10 | 3 | 30 |
Toplam İş Yükü | 165 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. | |
2) | Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. | |
3) | Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. | |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | |
5) | Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. | |
6) | Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. | |
7) | Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. | |
8) | Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. | |
9) | Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | |
10) | Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | |
11) | Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. | |
12) | Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |