HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SEN2201 | Hesaplama Sistemleri | Güz |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TAMER UÇAR |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. NAFİZ ARICA Doç. Dr. PINAR BÖLÜK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, bit, veri türler ve işlemleri, dijital mantık yapıları, Von Neumann modeli, programlama, assembly dili, I/O, tuzak yöntemleri ve altyöntemleri, yığın, C programlaya giriş, değişkenler ve operatörler, kontrol yapıları, fonksiyonlar, test ve debug, işaretçi ve diziler, recursion, C'de I/O ve veri yapılarının tanımlanmasıdır. Derste Kullanılan Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri: Ders anlatımı, okuma, bireysel çalışma |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Sayısal cihazların temellerini tanımlar 2. Bit, veri türleri ve işlemlerini tanımlar 3. Mantık kapıları, bileşimli mantık devreleri, bellek kavramı ve ardışık mantık devrelerini tanımlar 4. Assembly dilini, Bellek organizasyonu, kayıtlar, komut seti, veri türleri ve adresleme modlarını tanımlar 5. C programlama dilinde değişkenleri, operatörleri, kontrol yapılarını, işaretçileri, dizileri ve fonksiyonları kullanır |
Dersin içeriği bilgisayar sistemlerinin temelleri, bit, veri türleri ve işlemleri, sayısal mantık yapıları (mantık kapıları, kombinasyonel mantık devreleri, bellek kavramı, ardışık mantık devreleri), von Neumann modeli, bellek organizasyonu ve kayıtlar, komut setleri, modelleri adresleme, Assembly dili, C programlama dilinin temelleri konularından oluşmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilgisayar Sistemine Giriş | |
2) | Bit, Veri Türleri ve İşlemleri | |
3) | Sayısal Mantık Yapıları (mantık kapıları, kombinasyonel mantık devreleri) | |
4) | Sayısal Mantık Yapıları (bellek kavramı, ardışık mantık devreleri) | |
5) | von Neumann Model (komut işleme) | |
6) | von Neumann Modeli (I/O Temelleri) | |
7) | ISA Genel Bakış (Bellek organizasyonu ve kayıtlar) | |
8) | ISA Genel Bakış (Bellek organizasyonu ve kayıtlar) | |
9) | Ara Sinav için hazırlık | |
10) | Assembly Dili | |
11) | C Programlama | |
12) | C Programlama | |
13) | C Programlama | |
14) | C Programlama |
Ders Notları / Kitaplar: | Patt & Patel, Introduction to Computing Systems (2nd edition), MGraw Hill, 2004. ISBN 0-07-121503-4 (required) Mano & Kime, Logic and Computer Design Fundamentals (3rd edition), Prentice Hall, 2004. ISBN 013140539X (recommended) |
Diğer Kaynaklar: | Yok |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 10 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 10 | 50 |
Ara Sınavlar | 1 | 26 | 26 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 138 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. | 1 |
2) | Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | 1 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 1 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. | 1 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 1 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 1 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 1 |
8) | Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. | 1 |
9) | Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. | 1 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
12) | Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. | 1 |