BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SEN2102 | IBM - Veritabanı Programlama | Güz Bahar |
2 | 2 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TAMER UÇAR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin amacı öğrencilere veritabanı güdümlü web uygulamaları için ilişkisel veritabanlarının tasarım ve uygulamalarını geliştirme kabiliyetlerini kazandırmaktır. Genel amaç, SWL ve PL/SQL'de uzmanlaşarak ve veritabanlarında dinamik web programlama tekniklerine yoğunlaşarak veritabanı programlama yöntemlerini anlamaktır. Ders, SQL, ileri düzey SQL, PL/SQL ve veritabanı yönetim sistemleri kullanarak mimari tasarımı içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Veritabanı sistemlerini kullanır, geliştirmek ve tasarlamak için temel kavramlarını tanımlar 2. Gerçek dünya durumları için analitik bir yaklaşım geliştirir 3. Problem çözme becerilerini geliştirir 4. Veri modeli ve mantıksal veritabanı tasarlar, veritabanı uygulaması oluşturur 5. SQL kullanarak veritabanı sorguları tasarlar 6. PL / SQL programlama temellerini tanımlar 7. PL / SQL ile veritabanı uygulamaları geliştirir 8. Düzgün eşzamanlı işlemler yöneterek veritabanı uygulamaları geliştirir. 9. Veritabanı arayüzü tasarlar |
Dersin içeriği veritabanı kavramları, veritabanı tasarımı, veri modelleme ve normalizasyon, Oracle'a genel kakış, Oracle tabloları, veri yönetimi ve tablolardan bilgi çekme, fonksiyonlar ve gruplama, birleştirme (join) işlemleri, PL/SQL dilinin temelleri, PL/SQL kontrol yapıları ve gömülü SQL, PL/SQL imleç ve istisnaları, PL/SQL bileşik veri türleri (kayıtlar, tablolar, vektör dizileri), prosedür, fonksiyon, paket ve tetikleyici, Java ile Oracle, mimari ve yönetim konularından oluşmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Veritabanı Konseptleri: İlişkisel Bir Yaklaşım | |
2) | Veritabanı Tasarımı : Veri Modelleme ve Normalizasyon | |
3) | Oracle: Genel Bakış / Oracle Tabloları: DDL | |
4) | Tablolar ile Çalışma: Veri Yönetimi ve Bilgi Çekme | |
5) | Tablolar ile Çalışma: Fonksiyonlar ve Gruplama / Join(Birleştirme) İşlemleri | |
6) | PL/SQL: Bir Programlama Dili | |
7) | PL/SQL Temelleri | |
8) | PL/SQL: Kontrol Yapıları ve Gömülü SQL | |
9) | PL/SQL İmleç ve İstisnalar | |
10) | PL/SQL Bileşik Veri Türleri: Kayıtlar, Tablolar, Vektör dizileri | |
11) | Prosedür, Fonksiyon, Paket ve Tetikleyici | |
12) | Java ile Oracle: JDBC ve SQLj Rehberi | |
13) | Mimari ve Yönetim | |
14) | Proje Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Silberschatz, A., Korth, H.F., Sudarshan, S., Database System Concepts, 5th Edition, McGraw Hill. Elmasri, R., Navathe, S.B., Fundamentals of Database Systems, 5th Edition, Addison Wesley. Shah, N., Database Systems Using Oracle: A Simplified Guide to SQL and PL/SQL, Pearson Prentice Hall. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 15 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Ödev | 1 | % 5 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 3 | 15 |
Sunum / Seminer | 1 | 8 | 8 |
Proje | 1 | 15 | 15 |
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Küçük Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 14 | 14 |
Final | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 140 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojisi ve bilgi teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. | |
2) | Eğitim teknolojileri entegrasyonunun gelişimini etkileyen öğretim stratejileri, yöntem ve teknikler, materyal tasarımı ve ölçme ve değerlendirme süreçlerinin başlıca unsurlarını açıklamak. | |
3) | Yazılım dilleri, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve bilgisayar donanımları ile ilgili yeterliklerini geliştirmek. | 5 |
3) | Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. | |
4) | Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. | |
5) | Bilimsel yöntemleri kullanarak yaratıcılığı, problem çözmeyi ve eleştirel düşünmeyi geliştirmek için en ileri teknolojilerin kullanıldığı sınıf etkinliklerini planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. | |
6) | Bir öğrenme organizasyonu içerisinde sistem ve insan gelişimine odaklanan problemlere çözüm geliştirmek için güçlü kuramsal ve uygulamalı modeller oluşturmak. | |
7) | İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine dayalı teknoloji entegrasyonunu sağlamak için gerekli stratejileri gözden geçirmek, değerlendirmek ve önermek. | |
8) | Disiplinler arası bir yaklaşımla, eğitim teknolojisi, bilgi teknolojisi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili etkinlikleri yürütmek için bir takımda bireysel ve iş birliği içerisinde çalışmak. | 3 |
9) | Öğrenme hedeflerini ve gereksinimlerini başarma ve karşılamanın bir yolu olarak eğitim teknolojilerini ve uygun tasarlanmış öğretim modellerini etkili olarak kullanmak ve değerlendirmek. | |
10) | Sınıfı, yaşam boyu öğrenme etkinliklerinde bulunan öğrencilerin oluşturduğu bir topluluk haline getirmek için etkili üst bilişsel teknikleri kullanmak. | |
11) | Toplum için eğitim teknolojisi ile ilgili eğitimler ve projeler hazırlamak ve uygun teknoloji kullanımı yoluyla öğrenmeyi geliştirmede bireylere danışmanlık sağlamak. | |
12) | Bireylerin ve kurumların çalışmalarını daha etkili yürütebilmelerini desteklemek için maliyet ve zamana duyarlı stratejileri uygulamak. | |
13) | Öğretmenleri, etik ve yasal standartları kullanarak teknolojinin eğitim amaçlı uygulamalarında öncü ve model olabilecek şekilde ve değişen teknolojiye ayak uydurabilecek şekilde donatmak. | |
14) | İş, okul, eğitim sektörü ve sanal dünya ile ilgili eğitim teknolojileri, öğretim programları, yenilikler ve sonuçlar için günümüzde kullanılan verimli tasarım çözümlerini ve bu konuda var olan standartları araştırmak. | |
15) | To gain fluency in interpersonal communication, teaching frameworks and the use of different technologies in relation to national norms and laws. |