Dersin içeriği veritabanı kavramları, veritabanı tasarımı, veri modelleme ve normalizasyon, Oracle'a genel kakış, Oracle tabloları, veri yönetimi ve tablolardan bilgi çekme, fonksiyonlar ve gruplama, birleştirme (join) işlemleri, PL/SQL dilinin temelleri, PL/SQL kontrol yapıları ve gömülü SQL, PL/SQL imleç ve istisnaları, PL/SQL bileşik veri türleri (kayıtlar, tablolar, vektör dizileri), prosedür, fonksiyon, paket ve tetikleyici, Java ile Oracle, mimari ve yönetim konularından oluşmaktadır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Veritabanı Konseptleri: İlişkisel Bir Yaklaşım
|
|
2) |
Veritabanı Tasarımı : Veri Modelleme ve Normalizasyon |
|
3) |
Oracle: Genel Bakış / Oracle Tabloları: DDL |
|
4) |
Tablolar ile Çalışma: Veri Yönetimi ve Bilgi Çekme
|
|
5) |
Tablolar ile Çalışma: Fonksiyonlar ve Gruplama / Join(Birleştirme) İşlemleri |
|
6) |
PL/SQL: Bir Programlama Dili |
|
7) |
PL/SQL Temelleri |
|
8) |
PL/SQL: Kontrol Yapıları ve Gömülü SQL |
|
9) |
PL/SQL İmleç ve İstisnalar |
|
10) |
PL/SQL Bileşik Veri Türleri: Kayıtlar, Tablolar, Vektör dizileri |
|
11) |
Prosedür, Fonksiyon, Paket ve Tetikleyici
|
|
12) |
Java ile Oracle: JDBC ve SQLj Rehberi
|
|
13) |
Mimari ve Yönetim
|
|
14) |
Proje Sunumları
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Silberschatz, A., Korth, H.F., Sudarshan, S., Database System Concepts, 5th Edition, McGraw Hill.
Elmasri, R., Navathe, S.B., Fundamentals of Database Systems, 5th Edition, Addison Wesley.
Shah, N., Database Systems Using Oracle: A Simplified Guide to SQL and PL/SQL, Pearson Prentice Hall. |
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak |
|
2) |
Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak |
|
3) |
Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek |
|
4) |
Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek |
|
5) |
Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek |
|
6) |
Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak |
|
7) |
Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek |
|
8) |
Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak |
|
9) |
Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak |
|
10) |
Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak |
|
11) |
Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak |
|
12) |
Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek |
|