MATEMATİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SEN2102 | IBM - Veritabanı Programlama | Güz Bahar |
2 | 2 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TAMER UÇAR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin amacı öğrencilere veritabanı güdümlü web uygulamaları için ilişkisel veritabanlarının tasarım ve uygulamalarını geliştirme kabiliyetlerini kazandırmaktır. Genel amaç, SWL ve PL/SQL'de uzmanlaşarak ve veritabanlarında dinamik web programlama tekniklerine yoğunlaşarak veritabanı programlama yöntemlerini anlamaktır. Ders, SQL, ileri düzey SQL, PL/SQL ve veritabanı yönetim sistemleri kullanarak mimari tasarımı içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Veritabanı sistemlerini kullanır, geliştirmek ve tasarlamak için temel kavramlarını tanımlar 2. Gerçek dünya durumları için analitik bir yaklaşım geliştirir 3. Problem çözme becerilerini geliştirir 4. Veri modeli ve mantıksal veritabanı tasarlar, veritabanı uygulaması oluşturur 5. SQL kullanarak veritabanı sorguları tasarlar 6. PL / SQL programlama temellerini tanımlar 7. PL / SQL ile veritabanı uygulamaları geliştirir 8. Düzgün eşzamanlı işlemler yöneterek veritabanı uygulamaları geliştirir. 9. Veritabanı arayüzü tasarlar |
Dersin içeriği veritabanı kavramları, veritabanı tasarımı, veri modelleme ve normalizasyon, Oracle'a genel kakış, Oracle tabloları, veri yönetimi ve tablolardan bilgi çekme, fonksiyonlar ve gruplama, birleştirme (join) işlemleri, PL/SQL dilinin temelleri, PL/SQL kontrol yapıları ve gömülü SQL, PL/SQL imleç ve istisnaları, PL/SQL bileşik veri türleri (kayıtlar, tablolar, vektör dizileri), prosedür, fonksiyon, paket ve tetikleyici, Java ile Oracle, mimari ve yönetim konularından oluşmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Veritabanı Konseptleri: İlişkisel Bir Yaklaşım | |
2) | Veritabanı Tasarımı : Veri Modelleme ve Normalizasyon | |
3) | Oracle: Genel Bakış / Oracle Tabloları: DDL | |
4) | Tablolar ile Çalışma: Veri Yönetimi ve Bilgi Çekme | |
5) | Tablolar ile Çalışma: Fonksiyonlar ve Gruplama / Join(Birleştirme) İşlemleri | |
6) | PL/SQL: Bir Programlama Dili | |
7) | PL/SQL Temelleri | |
8) | PL/SQL: Kontrol Yapıları ve Gömülü SQL | |
9) | PL/SQL İmleç ve İstisnalar | |
10) | PL/SQL Bileşik Veri Türleri: Kayıtlar, Tablolar, Vektör dizileri | |
11) | Prosedür, Fonksiyon, Paket ve Tetikleyici | |
12) | Java ile Oracle: JDBC ve SQLj Rehberi | |
13) | Mimari ve Yönetim | |
14) | Proje Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Silberschatz, A., Korth, H.F., Sudarshan, S., Database System Concepts, 5th Edition, McGraw Hill. Elmasri, R., Navathe, S.B., Fundamentals of Database Systems, 5th Edition, Addison Wesley. Shah, N., Database Systems Using Oracle: A Simplified Guide to SQL and PL/SQL, Pearson Prentice Hall. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 15 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Ödev | 1 | % 5 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 3 | 15 |
Sunum / Seminer | 1 | 8 | 8 |
Proje | 1 | 15 | 15 |
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Küçük Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 14 | 14 |
Final | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 140 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak | |
2) | Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak | |
3) | Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek | |
4) | Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek | |
5) | Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek | |
6) | Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak | |
7) | Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek | |
8) | Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak | |
9) | Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak | |
10) | Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak | |
11) | Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak | |
12) | Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek |