SEN2006 MS C# LaboratoryBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İLETİŞİM VE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İLETİŞİM VE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SEN2006 MS C# Laboratuvarı Güz
Bahar
1 2 2 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi PINAR BÖLÜK
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi PINAR BÖLÜK
Öğ.Gör. DUYGU ÇAKIR YENİDOĞAN
Arş.Gör. SEVGİ CANPOLAT
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin amacı öğrencilere C# programlama dilinde desteklenen ileri düzey programlama konseptlerini öğrencilere tanıtmaktır. Ders, 2 bölümden oluşmaktadır: Sınıf ve lab dersleri. Bu sınıf ve lab dersleri süresince .net platformunda programlama bilgisi geliştirilmektedir. Öğrencilerden, ileri düzey C# ödev ve projelerini tasarlayıp geliştirebilmesi beklenmektedir. Bu ders, sınıf, inheritance ve polimorfizm, veri yapıları için temel C# nesneleri, exception handling ve .net platformunu kullanarak arayüz oluşturma gibi ileri düzey C# ile nesne tabanlı programlama teknikleri içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Programlamada nesne tabanlı tasarımın prensiplerini tanımlar
2. C# sınıf ve nesnelerini kullanarak nesne tabanlı programlar geliştirir
3. C# ile grafik kullanıcı arayüzünün temelini tanımlar
4. Exception(istisna) tanımlar ve exception handling ile program geliştirir
5. Bir ve birden fazla zamanlayıcı kullanır
6. Birden fazla form arası kontrolü öğrenir

Dersin İçeriği

Dersin içeriği .NET Framework, nesne tabanlı programlamaya genel bakış, koleksiyonlar, arayüzler, istisnalar, dosya işlemleri, Windows uygulamaları, Windows formları, form kontrolleri (Label, Textbox, Listbox, Checkbox, Groupbox, Picturebox vb.), çoklu form kullanımı, dinamik kontrollerle çalışmak (Panel, Event, EventHandler), kişisel kullanıcı kontrolü tasarımı, kalıtım, soyut sınıflar, arayüzler, operatör aşırı yüklemesinden oluşmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) .NET Framework'e Giriş
2) C#'a giriş ve basit form kontrollerinin kullanımı
3) Liste kullanımı
4) C#'ta nesneye dayalı programlama kullanımı
5) Form üzerinde nesneye dayalı programlama kullanımı
6) Resim kutusu ve grafik kütüphanesi kullanımı
7) ListView ve menü kullanımı
8) Çoklu form kullanımı
9) Dinamik Kontrollerle Çalışmak (Panel, Event, EventHandler)
10) Dosya işlemleri
11) Sürükle bırak dosya işlemleri
12) Kişisel Kullanıcı Kontrolü Tasarımı
13) İş parçacıkları ve zamanlayıcılar
14) Dönem tekrarı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Will be given weekly
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 35
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 35
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 65
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 35
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 1 14
Laboratuvar 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Küçük Sınavlar 2 4 8
Ara Sınavlar 1 12 12
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 119

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak.
2) Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek.
3) Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak.
4) Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak.
5) Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak.
6) İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak.
7) Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek.
8) Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak.
9) Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek.
10) Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak.
11) Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak.
12) Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek.
13) Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak.
14) Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. 3