SEN1903 Introduction to Information TechnologiesBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İLETİŞİM VE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İLETİŞİM VE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SEN1903 Bilişim Teknolojilerine Giriş Bahar 0 2 1 2
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi DİLEK KARAHOCA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu derste bilgisayar donanım, işletim sistemleri, temel web sitesi tasarımı ve ofis uygulamaları üzerinde durulacaktır. Temel bilgi teknolojileri ve yazılım eğilimleri ayrıntılı olarak verilecektir. Ağ ve iletişim uygulamalarının pratik kullanımı öğretilecektir. Web sitesi tasarım kavramları ve HTML programlama öğretilecektir. Ayrıca, internet gezinme araçları ve bunların yapılandırmaları üzerinde durulacaktır. Kelime işlemcisi, hesap tablosu, e-posta araçları gibi ofis kontrol sistemleri üzerinde durulacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Dijital aygıtları, veri gösterimini ve işlenmesini tanımlar ve tarif eder
2. Bilgisayarın temel bileşenlerini ve ağ yapısını tanımlar ve tarif eder
3. İşletim sistemlerinin temelini tanımlar ve tarif eder
4. İnternet uygulamalarını, hizmetlerini ve ilgili teknolojileri tanımlar ve tarif eder
5. Sayfa düzeni, yapısal değişiklikler, üst bilgi, alt bilgi, hızlı stilleme ve temalar gibi kelime işleme uygulamalarını tanımlar ve tarif eder
6. Yerleşik fonksiyonlar, formatlama, tablo yaratma ve temel makro programlama gibi hesap tablolarındaki işlemleri tanımlar ve tarif eder
7. Slayt gösterileri oluşturma ve tasarlama, efekt ve animasyon kullanımı gibi sunum hazırlama uygulamalarını tanımlar ve tarif eder
8. HTML ve web sayfası tasarımının temellerini tanımlar ve tarif eder
9. Veritabanın yapısının temellerini ve basit SQL işlemlerini tanımlar ve tarif eder
10. Dijital grafik ve videoyu tanımlar ve tarif eder, Web sayfalarındaki uygulama detaylarını analiz eder

Dersin İçeriği

Dersin içeriği bilgisayarlar ve dijital temeller, LAN ve WLAN, işletim sistemleri ve dosya yönetimi, web ve e-posta,
kelime işleme, hesap tablosu, sunum hazırlama, web tasarımının temelleri, veritabanları, dijital medya ve web düzenlemeden
oluşmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilgisayarlar ve Dijital Temeller
2) Donanım (LAN ve WLAN)
3) Yazılım (İşletim sistemleri ve dosya yönetimi)
4) Internet (Web ve e-posta)
5) Kelime işleme (I)
6) Kelime işleme (II)
7) Hesap tablosu (I)
8) Hesap tablosu (II)
9) Hesap tablosu (III)
10) Sunum hazırlama
11) Web tasarımının temelleri
12) Veritabanları
13) Dijital medya
14) Web düzenleme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Computer Concepts 2010 Parsons and Oja ISBN: 0-324-78084-0
Discovering Computers 2010 Shelly and Vermaat ISBN: 0-495-80681-1

Computer Concepts: Illustrated Brief, 8th Edition Parsons And Oja ISBN: 0538749547
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 16 % 10
Laboratuar 8 % 10
Küçük Sınavlar 8 % 20
Projeler 2 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Proje 2 6 12
Ödevler 3 1 3
Küçük Sınavlar 6 1 6
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 62

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak.
2) Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek.
3) Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak.
4) Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak.
5) Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak.
6) İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak.
7) Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek.
8) Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak.
9) Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek.
10) Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak.
11) Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak.
12) Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek.
13) Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak.
14) Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. 3