REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SEN1002 | Nesneye Dayalı Programlama (Java) | Bahar Güz |
2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. DUYGU ÇAKIR YENİDOĞAN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi TAMER UÇAR Öğ.Gör. DUYGU ÇAKIR YENİDOĞAN Arş.Gör. MERVE ARITÜRK Arş.Gör. SEVGİ CANPOLAT |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere Java dili ile nesneye dayalı programlama tekniklerinin kazandırılmasıdır. Bu derste işlenen temel konular kalıtım ve çok şekillilik, gui arayüzleri, hata kontrolü, dosya işlemleri, Özyineleme metodları, arama ve sıralama algoritmaları ve generic tiplerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Java ile sınıf tasarımında kalıtım tekniğini kullanır. 2. Java ile sınıf tasarımında çok şekillilik kavramını uygular 3. Java ile grafik kullanıcı arayüzü bileşenleri ve kontrol esaslarını oluşturur. 4. İstisna kontrolünü kullanarak programlar geliştirir. 5. String sınıfı ve düzenli ifadeleri kullanır. 6. Metin ve serileştirilmiş nesneleri dosyaya kaydetme ve dosyadan okuma işlemlerini uygular. 7. Enum tiplerini oluşturur ve kullanır. 8. Özyineleme algoritmaları kullanan metotları oluşturur. 9. Sıralama ve arama algoritmalarını tanımlar. |
1. Kalıtım 2. Çok şekillilik 3. GUI arayüzü tasarımı 4. String işlemleri ve düzenli deyimler 5. İstisnai durum yönetimi 6. Dosya işlemleri 7. Enum tiplerin kullanımı 8. Özyineleme metodları 9. Arama ve sıralama algoritmaları 10. Generic tipler |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sınıf ve Nesneler | |
2) | Kalıtım | |
3) | Çok biçimlilik | |
4) | Çok biçimlilik | |
5) | GUI arayüz tasarımı | |
6) | GUI ve Olay odaklı Programlama | |
7) | Vaka analizi: UML ile Nesne Tabanlı Tasarım | |
8) | String Sınıfı, karakterler ve düzenlemeli ifadeler | |
9) | Kural dışı durum işleme | |
11) | Dosya ve akım işlemleri, nesne serileştirme | |
12) | Özyineleme | |
13) | Arama, Sıralama (Seçimli sıralama, Birleştirme, eklemeli sıralamalar) | |
14) | Soysal Sınıf ve Metodlar |
Ders Notları / Kitaplar: | Paul Deitel, Harvey Deitel, Java: How to Program, Pearson, ISBN-10: 0132575663 |
Diğer Kaynaklar: | C. Thomas Wu, An Introduction to Object Oriented Programming with Java, McGraw Hill. Y. Daniel Liang, Introduction to Java Programming, Comprehensive, Pearson. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Küçük Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 129 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek | 2 |
2) | Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 2 |
3) | Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek | 2 |
4) | Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek | 2 |
5) | Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek | 2 |
6) | Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | 2 |
7) | Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek | 3 |
8) | Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak | 2 |
9) | Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek | 2 |
10) | Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek | 2 |
11) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) | 2 |
12) | Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek | 2 |
13) | Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek | 2 |