SEN1002 Object Oriented Programming (Java)Bahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SEN1002 Nesneye Dayalı Programlama (Java) Bahar
Güz
2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. DUYGU ÇAKIR YENİDOĞAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi TAMER UÇAR
Öğ.Gör. DUYGU ÇAKIR YENİDOĞAN
Arş.Gör. MERVE ARITÜRK
Arş.Gör. SEVGİ CANPOLAT
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere Java dili ile nesneye dayalı programlama tekniklerinin kazandırılmasıdır. Bu derste işlenen temel konular kalıtım ve çok şekillilik, gui arayüzleri, hata kontrolü, dosya işlemleri, Özyineleme metodları, arama ve sıralama algoritmaları ve generic tiplerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Java ile sınıf tasarımında kalıtım tekniğini kullanır.
2. Java ile sınıf tasarımında çok şekillilik kavramını uygular
3. Java ile grafik kullanıcı arayüzü bileşenleri ve kontrol esaslarını oluşturur.
4. İstisna kontrolünü kullanarak programlar geliştirir.
5. String sınıfı ve düzenli ifadeleri kullanır.
6. Metin ve serileştirilmiş nesneleri dosyaya kaydetme ve dosyadan okuma işlemlerini uygular.
7. Enum tiplerini oluşturur ve kullanır.
8. Özyineleme algoritmaları kullanan metotları oluşturur.
9. Sıralama ve arama algoritmalarını tanımlar.

Dersin İçeriği

1. Kalıtım
2. Çok şekillilik
3. GUI arayüzü tasarımı
4. String işlemleri ve düzenli deyimler
5. İstisnai durum yönetimi
6. Dosya işlemleri
7. Enum tiplerin kullanımı
8. Özyineleme metodları
9. Arama ve sıralama algoritmaları
10. Generic tipler

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sınıf ve Nesneler
2) Kalıtım
3) Çok biçimlilik
4) Çok biçimlilik
5) GUI arayüz tasarımı
6) GUI ve Olay odaklı Programlama
7) Vaka analizi: UML ile Nesne Tabanlı Tasarım
8) String Sınıfı, karakterler ve düzenlemeli ifadeler
9) Kural dışı durum işleme
11) Dosya ve akım işlemleri, nesne serileştirme
12) Özyineleme
13) Arama, Sıralama (Seçimli sıralama, Birleştirme, eklemeli sıralamalar)
14) Soysal Sınıf ve Metodlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Paul Deitel, Harvey Deitel, Java: How to Program, Pearson, ISBN-10: 0132575663
Diğer Kaynaklar: C. Thomas Wu, An Introduction to Object Oriented Programming with Java, McGraw Hill.

Y. Daniel Liang, Introduction to Java Programming, Comprehensive, Pearson.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Küçük Sınavlar 2 2 4
Ara Sınavlar 1 12 12
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 129

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2