YENİ MEDYA | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SEN1001 | Programlamaya Giriş (Java) | Bahar Güz |
2 | 2 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ÖZGE YÜCEL KASAP |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. DUYGU ÇAKIR YENİDOĞAN Arş.Gör. SEVGİ CANPOLAT Arş.Gör. MERVE ARITÜRK Dr. Öğr. Üyesi BETÜL ERDOĞDU ŞAKAR Arş.Gör. ÇİĞDEM ERİŞ Dr. Öğr. Üyesi TAMER UÇAR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Programlamada tecrübesi olan ya da olmayan öğrencilere yönelik bu derste nesne tabanlı yapıya sahip Java programlama diline giriş yapılmaktadır. Bu amaç doğrultusunda öğrenciler Java dilini kullanarak temel proglamlama becerilerini edinerek, Sun Microsystems, Inc. Java platformunda Eclipse, Netbeans gibi başka tümleşik geliştirme ortamlarında (IDE) derleyip çalıştırabileceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Java programlama dillerinde temel kavramları ve kategorileri tanımlar 2. Belirli bir yazılım sorununu çözmek için, Java programları geliştirir, test eder ve çalıştırır 3. Int, char, double, String gibi temel veri tiplerini tanımlar 4. Aritmetik, ilişkisel ve mantıksal ifadelerin, tip dönüşümlerinin, atama ifadelerinin, seçme ve yineleme ifadelerini ve koşullu dallanmaları tanımlar 5. Metodları kullanma, ihtiyaç durumunda girdi gönderme, çıktı alma özelliklerini kullarak, public/private ve static/static olmayan metodları oluşturma ve çağırma becerisini gösterir. 6. Java programında yineleme yapılarını (for, while, do-while) kullanma becerisini gösterir 7. Java dilinde dizi ve array list yapılarını kullarak çıktılar alır. 8. Math sınıfına ait random metodu ile ya da Random sınıfına ait nextInt metodu ile rastgele sayılar oluşturabilme becerisine sahiptir. 9. Hazırladığı sınıfları kullanarak nesneleri oluşturma ve bu sınıfları metodlar içerisinde girdi ya da çıktı olarak tanımlama, dizi ve arrayList yapıları içinde saklama becerilerine sahiptir |
Dersin içeriği temel programlama için gerekli ilkel ve referans tipler, atamalar, aritmetik ve mantıksal operatörler, kontrol ifadeleri (if/else, switch/case kontrolleri ve döngüler), metod ve nesneler, UML diyagramları, set/get metodları, yapıcılar, tek ve çok boyutlu diziler ve Arraylist'ler başlıklarından oluşmaktadır. Final sınavına girebilmek için en az 4 derse katılım şartı aranmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oryantasyon | Ders işleniş şekli ve karşılıklı beklentiler |
2) | Java uygulamarına ve programcılığa giriş | Kullanılacak ortamın kurulması |
3) | Kontol ifadeleri: Bölüm 1 | Ünite 3 |
4) | Kontrol ifadeleri: Bölüm 2 | Ünite 4 |
5) | Metodlar | Ünite 5 |
6) | Diziler | Ünite 6 |
7) | Diziler 2 | Ünite 6&7 |
8) | Tekrar + Soru/Cevap + Ara Sınav | |
9) | Çok boyutlu Diziler | Ünite 8&9 |
10) | Sınıf ve nesnelere giriş | Ünite 10 |
11) | Sınıf ve nesneler II | Ünite 10 |
12) | Sınıf ve metodlar: Detaylı inceleme | Ünite 11 |
13) | Sınıf ve metodlar: Detaylı inceleme 2 | Ünite 13 |
14) | String Veri Yapısı | Ünite 13 |
Ders Notları / Kitaplar: | Paul Deitel, Harvey Deitel, Java: How to Program, 9th Edition, 2011, Pearson, ISBN-10: 0132575663, Edition: 10th |
Diğer Kaynaklar: | Liang, Introduction to Java Programming, 8e, Pearson Education, Addison Wesley, 2008, ISBN 978-0-321-50968-0 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 8 | % 0 |
Laboratuar | 2 | % 20 |
Küçük Sınavlar | 9 | % 22 |
Ara Sınavlar | 1 | % 18 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 3 | 15 |
Ödevler | 5 | 10 | 50 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 154 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. | |
2) | Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. | |
3) | Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. | |
4) | Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. | |
5) | Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. | |
6) | İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. | |
7) | İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. | |
8) | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. | |
9) | Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. | |
10) | Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |