SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SEN1001 | Programlamaya Giriş (Java) | Güz | 2 | 2 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ÖZGE YÜCEL KASAP |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. DUYGU ÇAKIR YENİDOĞAN Arş.Gör. SEVGİ CANPOLAT Arş.Gör. MERVE ARITÜRK Dr. Öğr. Üyesi BETÜL ERDOĞDU ŞAKAR Arş.Gör. ÇİĞDEM ERİŞ Dr. Öğr. Üyesi TAMER UÇAR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Programlamada tecrübesi olan ya da olmayan öğrencilere yönelik bu derste nesne tabanlı yapıya sahip Java programlama diline giriş yapılmaktadır. Bu amaç doğrultusunda öğrenciler Java dilini kullanarak temel proglamlama becerilerini edinerek, Sun Microsystems, Inc. Java platformunda Eclipse, Netbeans gibi başka tümleşik geliştirme ortamlarında (IDE) derleyip çalıştırabileceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Java programlama dillerinde temel kavramları ve kategorileri tanımlar 2. Belirli bir yazılım sorununu çözmek için, Java programları geliştirir, test eder ve çalıştırır 3. Int, char, double, String gibi temel veri tiplerini tanımlar 4. Aritmetik, ilişkisel ve mantıksal ifadelerin, tip dönüşümlerinin, atama ifadelerinin, seçme ve yineleme ifadelerini ve koşullu dallanmaları tanımlar 5. Metodları kullanma, ihtiyaç durumunda girdi gönderme, çıktı alma özelliklerini kullarak, public/private ve static/static olmayan metodları oluşturma ve çağırma becerisini gösterir. 6. Java programında yineleme yapılarını (for, while, do-while) kullanma becerisini gösterir 7. Java dilinde dizi ve array list yapılarını kullarak çıktılar alır. 8. Math sınıfına ait random metodu ile ya da Random sınıfına ait nextInt metodu ile rastgele sayılar oluşturabilme becerisine sahiptir. 9. Hazırladığı sınıfları kullanarak nesneleri oluşturma ve bu sınıfları metodlar içerisinde girdi ya da çıktı olarak tanımlama, dizi ve arrayList yapıları içinde saklama becerilerine sahiptir |
Dersin içeriği temel programlama için gerekli ilkel ve referans tipler, atamalar, aritmetik ve mantıksal operatörler, kontrol ifadeleri (if/else, switch/case kontrolleri ve döngüler), metod ve nesneler, UML diyagramları, set/get metodları, yapıcılar, tek ve çok boyutlu diziler ve Arraylist'ler başlıklarından oluşmaktadır. Final sınavına girebilmek için en az 4 derse katılım şartı aranmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oryantasyon | Ders işleniş şekli ve karşılıklı beklentiler |
2) | Java uygulamarına ve programcılığa giriş | Kullanılacak ortamın kurulması |
3) | Kontol ifadeleri: Bölüm 1 | Ünite 3 |
4) | Kontrol ifadeleri: Bölüm 2 | Ünite 4 |
5) | Metodlar | Ünite 5 |
6) | Diziler | Ünite 6 |
7) | Diziler 2 | Ünite 6&7 |
8) | Tekrar + Soru/Cevap + Ara Sınav | |
9) | Çok boyutlu Diziler | Ünite 8&9 |
10) | Sınıf ve nesnelere giriş | Ünite 10 |
11) | Sınıf ve nesneler II | Ünite 10 |
12) | Sınıf ve metodlar: Detaylı inceleme | Ünite 11 |
13) | Sınıf ve metodlar: Detaylı inceleme 2 | Ünite 13 |
14) | String Veri Yapısı | Ünite 13 |
Ders Notları / Kitaplar: | Paul Deitel, Harvey Deitel, Java: How to Program, 9th Edition, 2011, Pearson, ISBN-10: 0132575663, Edition: 10th |
Diğer Kaynaklar: | Liang, Introduction to Java Programming, 8e, Pearson Education, Addison Wesley, 2008, ISBN 978-0-321-50968-0 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 8 | % 0 |
Laboratuar | 2 | % 20 |
Küçük Sınavlar | 9 | % 22 |
Ara Sınavlar | 1 | % 18 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 3 | 15 |
Ödevler | 5 | 10 | 50 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 154 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir. | |
2) | Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. | |
3) | Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır. | |
4) | Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder. | |
5) | İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler. | |
6) | Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür. | |
7) | Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | |
8) | Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | |
9) | Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır. | |
10) | İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir. | |
11) | Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir. | |
12) | İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir. |