MİMARLIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MCH3012 | Oyun Programlama Fiziği | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. MEHMET BERKE GÜR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Pek çok bilgisayar oyunu geliştirilmiş gerçeklik için fizik biliminin prensiplerini kullanır. Bu yüzden, realistik oyun tasarımları yapan bir oyun geliştiricisi için, bu kavramları anlamak ve geliştirmede kullanmak çok önemlidir. Bu ders, fiziksel dünya ile uyumlu olarak geliştirilmek istenen bilgisayar oyunları için gerekli olan kavramları öğrenciye vermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- Newton'un 2. Hareket yasasının parçacıklara ve parçacık sistemlerine uygulanması, 2- Örnek senaryolarla, 3B parçacık kinematiğinin kullanımı, 3- Rijid cisimlere etkiyen kuvvetler ve momentlerin tanımlanması, 4- Temel taşıt hareketlerinin modellenmesi: Uçak, gemi ve araba 5- Işığın fiziğinin anlaşılması ve ığık-yüzey etkileşiminin modellenmesi 6- Katı modellemede kullanılan farklı malzemelerin yüzey özelliklerinin tanımlanması, 7- Processing ortamı ve Java programlama dili kullanılarak, fiziksel gerçeklik içeren temel oyun tasarımlarının yapılması |
Oyun programlamada Fizik biliminin rolü; Fizik ve temel kavramlar; Rijid Cisim hareketi; Processing Ortamı ve Programlama; Oyun Programlama Laboratuvarı; Araç modelleme; Dış ortam modellemedi; Oyun programlama uygulamaları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Fizik biliminin oyun programlamadaki rolü | Ek kaynaklar ve bilgiler için ders web sitesini ziyaret et |
2) | Fizik bilimi temel kavramlar: Hız, kütle, ivme, kuvvet vb | |
3) | Fizik bilimi temel kavramlar (devam) | |
4) | Rijid cisim hareketi; Dönem projeleri ve grupların oluşturulması | |
5) | Processing Programlamaya giriş | |
6) | Processing (devam) | |
7) | Oyun Programlama lab. | |
8) | Araç modelleri | |
9) | Araç modelleri (devam) | |
10) | Dış çevre modellemesi | |
11) | Dıç çevre modellemesi (devam) | |
12) | Ara sınav; Proje ara kontrolleri | Proje ara kontrolü için hazırlan |
13) | Oyun programlama uygulamaları | |
14) | Proje sunumları | Proje sunumunu hazırla; Projeyi her koşulda çalışıp çalışmadığı ile ilgili olarak kontrol et |
Ders Notları / Kitaplar: | David H. Eberly, “Game Physics”, (2010, 2nd ed.) ISBN:978-0123749031 |
Diğer Kaynaklar: | Online resources, Video tutorials |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Ödev | 3 | % 15 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 40 |
Ara Sınavlar | 1 | % 15 |
Final | 1 | % 15 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 45 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 55 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Laboratuvar | 1 | 3 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 48 |
Sunum / Seminer | 1 | 5 |
Proje | 1 | 20 |
Ödevler | 3 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 |
Final | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü | 140 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır. | |
2) | Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır. | |
3) | Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur. | |
4) | Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. | |
5) | Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur. | |
6) | İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir. | |
7) | Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir. | |
8) | Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir | |
9) | Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır. | |
10) | Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur. |