YAPAY ZEKA MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MCH3012 | Oyun Programlama Fiziği | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. MEHMET BERKE GÜR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Pek çok bilgisayar oyunu geliştirilmiş gerçeklik için fizik biliminin prensiplerini kullanır. Bu yüzden, realistik oyun tasarımları yapan bir oyun geliştiricisi için, bu kavramları anlamak ve geliştirmede kullanmak çok önemlidir. Bu ders, fiziksel dünya ile uyumlu olarak geliştirilmek istenen bilgisayar oyunları için gerekli olan kavramları öğrenciye vermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- Newton'un 2. Hareket yasasının parçacıklara ve parçacık sistemlerine uygulanması, 2- Örnek senaryolarla, 3B parçacık kinematiğinin kullanımı, 3- Rijid cisimlere etkiyen kuvvetler ve momentlerin tanımlanması, 4- Temel taşıt hareketlerinin modellenmesi: Uçak, gemi ve araba 5- Işığın fiziğinin anlaşılması ve ığık-yüzey etkileşiminin modellenmesi 6- Katı modellemede kullanılan farklı malzemelerin yüzey özelliklerinin tanımlanması, 7- Processing ortamı ve Java programlama dili kullanılarak, fiziksel gerçeklik içeren temel oyun tasarımlarının yapılması |
Oyun programlamada Fizik biliminin rolü; Fizik ve temel kavramlar; Rijid Cisim hareketi; Processing Ortamı ve Programlama; Oyun Programlama Laboratuvarı; Araç modelleme; Dış ortam modellemedi; Oyun programlama uygulamaları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Fizik biliminin oyun programlamadaki rolü | Ek kaynaklar ve bilgiler için ders web sitesini ziyaret et |
2) | Fizik bilimi temel kavramlar: Hız, kütle, ivme, kuvvet vb | |
3) | Fizik bilimi temel kavramlar (devam) | |
4) | Rijid cisim hareketi; Dönem projeleri ve grupların oluşturulması | |
5) | Processing Programlamaya giriş | |
6) | Processing (devam) | |
7) | Oyun Programlama lab. | |
8) | Araç modelleri | |
9) | Araç modelleri (devam) | |
10) | Dış çevre modellemesi | |
11) | Dıç çevre modellemesi (devam) | |
12) | Ara sınav; Proje ara kontrolleri | Proje ara kontrolü için hazırlan |
13) | Oyun programlama uygulamaları | |
14) | Proje sunumları | Proje sunumunu hazırla; Projeyi her koşulda çalışıp çalışmadığı ile ilgili olarak kontrol et |
Ders Notları / Kitaplar: | David H. Eberly, “Game Physics”, (2010, 2nd ed.) ISBN:978-0123749031 |
Diğer Kaynaklar: | Online resources, Video tutorials |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Ödev | 3 | % 15 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 40 |
Ara Sınavlar | 1 | % 15 |
Final | 1 | % 15 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 45 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 55 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Laboratuvar | 1 | 3 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 48 |
Sunum / Seminer | 1 | 5 |
Proje | 1 | 20 |
Ödevler | 3 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 |
Final | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü | 140 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve yapay zeka mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahiptir. | |
2) | Matematik, fen bilimleri ve yapay zeka mühendisliği alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. | |
3) | Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. | |
4) | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
5) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. | |
6) | Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |
7) | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | |
8) | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | |
9) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |
10) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
11) | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. | |
12) | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. | |
13) | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | |
14) | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. |