MCH3012 Physics for Game ProgrammingBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MCH3012 Oyun Programlama Fiziği Bahar
Güz
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. MEHMET BERKE GÜR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Pek çok bilgisayar oyunu geliştirilmiş gerçeklik için fizik biliminin prensiplerini kullanır. Bu yüzden, realistik oyun tasarımları yapan bir oyun geliştiricisi için, bu kavramları anlamak ve geliştirmede kullanmak çok önemlidir. Bu ders, fiziksel dünya ile uyumlu olarak geliştirilmek istenen bilgisayar oyunları için gerekli olan kavramları öğrenciye vermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1- Newton'un 2. Hareket yasasının parçacıklara ve parçacık sistemlerine uygulanması,
2- Örnek senaryolarla, 3B parçacık kinematiğinin kullanımı,
3- Rijid cisimlere etkiyen kuvvetler ve momentlerin tanımlanması,
4- Temel taşıt hareketlerinin modellenmesi: Uçak, gemi ve araba
5- Işığın fiziğinin anlaşılması ve ığık-yüzey etkileşiminin modellenmesi
6- Katı modellemede kullanılan farklı malzemelerin yüzey özelliklerinin tanımlanması,
7- Processing ortamı ve Java programlama dili kullanılarak, fiziksel gerçeklik içeren temel oyun tasarımlarının yapılması

Dersin İçeriği

Oyun programlamada Fizik biliminin rolü; Fizik ve temel kavramlar; Rijid Cisim hareketi; Processing Ortamı ve Programlama; Oyun Programlama Laboratuvarı; Araç modelleme; Dış ortam modellemedi; Oyun programlama uygulamaları

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Fizik biliminin oyun programlamadaki rolü Ek kaynaklar ve bilgiler için ders web sitesini ziyaret et
2) Fizik bilimi temel kavramlar: Hız, kütle, ivme, kuvvet vb
3) Fizik bilimi temel kavramlar (devam)
4) Rijid cisim hareketi; Dönem projeleri ve grupların oluşturulması
5) Processing Programlamaya giriş
6) Processing (devam)
7) Oyun Programlama lab.
8) Araç modelleri
9) Araç modelleri (devam)
10) Dış çevre modellemesi
11) Dıç çevre modellemesi (devam)
12) Ara sınav; Proje ara kontrolleri Proje ara kontrolü için hazırlan
13) Oyun programlama uygulamaları
14) Proje sunumları Proje sunumunu hazırla; Projeyi her koşulda çalışıp çalışmadığı ile ilgili olarak kontrol et

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: David H. Eberly, “Game Physics”, (2010, 2nd ed.)
ISBN:978-0123749031
Diğer Kaynaklar: Online resources, Video tutorials

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Ödev 3 % 15
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 40
Ara Sınavlar 1 % 15
Final 1 % 15
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 45
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 55
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Laboratuvar 1 3
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 48
Sunum / Seminer 1 5
Proje 1 20
Ödevler 3 12
Ara Sınavlar 1 4
Final 1 6
Toplam İş Yükü 140

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2