EKONOMİ VE FİNANS | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MCH3012 | Oyun Programlama Fiziği | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. MEHMET BERKE GÜR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Pek çok bilgisayar oyunu geliştirilmiş gerçeklik için fizik biliminin prensiplerini kullanır. Bu yüzden, realistik oyun tasarımları yapan bir oyun geliştiricisi için, bu kavramları anlamak ve geliştirmede kullanmak çok önemlidir. Bu ders, fiziksel dünya ile uyumlu olarak geliştirilmek istenen bilgisayar oyunları için gerekli olan kavramları öğrenciye vermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- Newton'un 2. Hareket yasasının parçacıklara ve parçacık sistemlerine uygulanması, 2- Örnek senaryolarla, 3B parçacık kinematiğinin kullanımı, 3- Rijid cisimlere etkiyen kuvvetler ve momentlerin tanımlanması, 4- Temel taşıt hareketlerinin modellenmesi: Uçak, gemi ve araba 5- Işığın fiziğinin anlaşılması ve ığık-yüzey etkileşiminin modellenmesi 6- Katı modellemede kullanılan farklı malzemelerin yüzey özelliklerinin tanımlanması, 7- Processing ortamı ve Java programlama dili kullanılarak, fiziksel gerçeklik içeren temel oyun tasarımlarının yapılması |
Oyun programlamada Fizik biliminin rolü; Fizik ve temel kavramlar; Rijid Cisim hareketi; Processing Ortamı ve Programlama; Oyun Programlama Laboratuvarı; Araç modelleme; Dış ortam modellemedi; Oyun programlama uygulamaları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Fizik biliminin oyun programlamadaki rolü | Ek kaynaklar ve bilgiler için ders web sitesini ziyaret et |
2) | Fizik bilimi temel kavramlar: Hız, kütle, ivme, kuvvet vb | |
3) | Fizik bilimi temel kavramlar (devam) | |
4) | Rijid cisim hareketi; Dönem projeleri ve grupların oluşturulması | |
5) | Processing Programlamaya giriş | |
6) | Processing (devam) | |
7) | Oyun Programlama lab. | |
8) | Araç modelleri | |
9) | Araç modelleri (devam) | |
10) | Dış çevre modellemesi | |
11) | Dıç çevre modellemesi (devam) | |
12) | Ara sınav; Proje ara kontrolleri | Proje ara kontrolü için hazırlan |
13) | Oyun programlama uygulamaları | |
14) | Proje sunumları | Proje sunumunu hazırla; Projeyi her koşulda çalışıp çalışmadığı ile ilgili olarak kontrol et |
Ders Notları / Kitaplar: | David H. Eberly, “Game Physics”, (2010, 2nd ed.) ISBN:978-0123749031 |
Diğer Kaynaklar: | Online resources, Video tutorials |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Ödev | 3 | % 15 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 40 |
Ara Sınavlar | 1 | % 15 |
Final | 1 | % 15 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 45 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 55 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Laboratuvar | 1 | 3 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 48 |
Sunum / Seminer | 1 | 5 |
Proje | 1 | 20 |
Ödevler | 3 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 |
Final | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü | 140 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. | 3 |
2) | Piyasaların, sanayinin ve piyasa düzenleme ve politikalarının ortak ve ayırt edici özelliklerini anlamak. | 2 |
3) | İktisadi gelişmelere farklı açılardan bakabilme becerisi geliştirmek, bu farklı açıların iktisat tarihi boyunca neden ve nasıl oluşturulduğunu kavramak, ve bu bakış açıları arasındaki farkları ekonomik olayları açıklayabilme derecelerine göre anlamak. | 1 |
4) | Siyasetin ekonomiye müdahalelerini ve aynı şekilde ekonominin siyasete müdahalelerini tahlil etmek. | 3 |
5) | Eğitim sürecinde edindiği iktisadi bilgileri günlük ekonomik sorunların çözümünde kullanabilme ve bu sorunlara önerilen karşıt çözüm politikalarını değerlendirebilme becerisini kazanmak. | 2 |
6) | Güncel ve yeni ekonomik gelişmeleri ve yeni iktisadi yaklaşımların nasıl oluştuğunu kavramak ve değerlendirmek. | 2 |
7) | Belirli ekonomik gelişmeleri ve haberleri yazılı, sözlü ve grafiklerle açıklayabilme ve aktarabilme becerilerini geliştirmek. | 3 |
8) | İktisadi meselelerin nasıl çözümlenebileceğini bilmek ve bu doğrultuda belli bir hipotez, ilgili yazın taraması, metodoloji ve görgül sonuçlar içerecek şekilde planlı yazılmış çözümler üretebilmek. | 2 |
9) | Kazanılan sayısal ve sözel becerileri gösterebilmek ve iktisadi varsayımlar ve çıkarımları destekleyecek bulguları sunmak. | 2 |
10) | Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | 3 |