BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MCH3014 | Mikrodenetleyicilere Giriş | Bahar | 3 | 2 | 4 | 6 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YALÇIN ÇEKİÇ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi YALÇIN ÇEKİÇ Dr. UTKU GÜLEN Arş.Gör. GÜRAY GÜNGÖR Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA EREN YILDIRIM |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersde sayısal tasarım ve gömülü sistemlerinin temellerini verilecektir. Öğrenciler sayısal tasarım yöntemleri, mikrodenetleyiciler, mikroişlemci mimarisi ve bunların programlanması, çevre birimler ve kullanımı hakkında sağlam bir bilgiye sahip olacaktır: . Laboratuvar'da öğrenilen konulara ilişkin uygulamalar yapılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Boolean cebrini ve sayı sistemlerini tanımlar. II. Ayrık mantık devre elemanlarını sıralar III. Boolean cebri kullanarak mantık devrelerini analiz ve sentez eder. IV. Mikrodenetleyici sistemlerin parçalarını listeler V. Mikrodenetleyici'nin temel kavramlarını tanımlar. VI. Kesmeler, Giriş/Çıkış alt sistemleri gibi temel sistemleri tanımlar. VII. Mikrodenetleyiciyi kullanabilmek için programlayıcı, benzetim ve analiz programlarını kullanır. VIII. Basit bir mikrodenetleyicili gömülü sistem dizayn eder. IX. Usulüne uygun teknik rapor yazar. |
Mikroişlemci tabanlı sistemler, boolean cebri, mikrodenetleyici sistemlere giriş, C kullanarak mikrodenetleyicinin programlanması, mikrodenetleyicilerde sensörler ve diğer çevre birimleri kullananmak. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Mikroişlemcili sistemler ve kodlama | |
2) | Boolean cebri ve mantık kapıları | |
3) | (1/2) Ardışıl mantık kullanarak Kombinasyonel devre gerçekleştirme, Yazmaçlar ve Sayaçlar | |
4) | (2/2) Ardışıl mantık kullanarak Kombinasyonel devre gerçekleştirme, Yazmaçlar ve Sayaçlar | |
5) | (1/2) Mikrodenetleyici Organizasyon ve Mimarisine Giriş | |
6) | (2/2) Mikrodenetleyici Organizasyon ve Mimarisine Giriş | |
7) | (1/3) Mikrodenetleyici için C programlama | |
8) | (2/3) Mikrodenetleyici için C programlama | |
9) | (3/3) Mikrodenetleyici için C programlama | |
10) | PIC programlama | |
11) | (1/2)PIC 16F877 mimarisi | |
12) | (2/2)PIC 16F877 mimarisi | |
14) | PIC denetleyici ailesi |
Ders Notları / Kitaplar: | I. PIC Microcontroller and Embedded sytems, Muhammad Ali Mazidi, 2008, 0131194046 |
Diğer Kaynaklar: | I- Designing Embedded Systems with PIC Microcontrollers, Principles and Applications, Tim Wilmshurst, 2006, 0-7506-6755-9 II. Microcontroller Theory and Applications with the PIC18F, M. Rafiquzzaman, 978-0-470-94769-2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Laboratuar | 10 | % 15 |
Küçük Sınavlar | 5 | % 20 |
Projeler | 1 | % 5 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Laboratuvar | 10 | 20 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Proje | 1 | 20 |
Küçük Sınavlar | 5 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Final | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik (analiz, lineer, cebir, diferansiyel denklemler, istatistik), fen bilimleri (fizik, kimya, biyoloji) ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi ile bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisine sahip olmak. | 3 |
2) | Karmaşık Biyomedikal mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanmak. | 2 |
3) | Karmaşık Biyomedikal sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlayabilmek ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama yetkinliği kazanmak. | 2 |
4) | Biyomedikal mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi kazanmak, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilmek. | 1 |
5) | Karmaşık Biyomedikal Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için nümerik veya fiziksel deney tasarlayabilmek ve uygulayabilmek, veri toplamak ve sonuçları analiz ederek yorumlayabilmek. | 1 |
6) | Biyomedikal Mühendisliğini ilgilendiren problemlerde bireysel ve ilgili çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilmek. | |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanmış olmak, Biyomedikal mühendisliği alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde İngilizce dil bilgisi (Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyi) kazanmış olmak; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanmış olmak. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerilerine sahip olmak. | |
9) | Biyomedikal mühendisliği etik ilkelerine uygun davranmanın önemi ve mesleki sorumluluk ve etik sorumluluk bilinci ile biyomedikal mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olmak | 1 |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmak. | |
11) | Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibi olmak; Biyomedikal mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibi olmak. |