MCH3014 Introduction to MicrocontrollersBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MEKATRONİK MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MEKATRONİK MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MCH3014 Mikrodenetleyicilere Giriş Bahar 3 2 4 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YALÇIN ÇEKİÇ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi YALÇIN ÇEKİÇ
Dr. UTKU GÜLEN
Arş.Gör. GÜRAY GÜNGÖR
Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA EREN YILDIRIM
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersde sayısal tasarım ve gömülü sistemlerinin temellerini verilecektir. Öğrenciler sayısal tasarım yöntemleri, mikrodenetleyiciler, mikroişlemci mimarisi ve bunların programlanması, çevre birimler ve kullanımı hakkında sağlam bir bilgiye sahip olacaktır: . Laboratuvar'da öğrenilen konulara ilişkin uygulamalar yapılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Boolean cebrini ve sayı sistemlerini tanımlar.

II. Ayrık mantık devre elemanlarını sıralar

III. Boolean cebri kullanarak mantık devrelerini analiz ve sentez eder.

IV. Mikrodenetleyici sistemlerin parçalarını listeler

V. Mikrodenetleyici'nin temel kavramlarını tanımlar.

VI. Kesmeler, Giriş/Çıkış alt sistemleri gibi temel sistemleri tanımlar.

VII. Mikrodenetleyiciyi kullanabilmek için programlayıcı, benzetim ve analiz programlarını kullanır.

VIII. Basit bir mikrodenetleyicili gömülü sistem dizayn eder.

IX. Usulüne uygun teknik rapor yazar.

Dersin İçeriği

Mikroişlemci tabanlı sistemler, boolean cebri, mikrodenetleyici sistemlere giriş, C kullanarak mikrodenetleyicinin programlanması, mikrodenetleyicilerde sensörler ve diğer çevre birimleri kullananmak.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Mikroişlemcili sistemler ve kodlama
2) Boolean cebri ve mantık kapıları
3) (1/2) Ardışıl mantık kullanarak Kombinasyonel devre gerçekleştirme, Yazmaçlar ve Sayaçlar
4) (2/2) Ardışıl mantık kullanarak Kombinasyonel devre gerçekleştirme, Yazmaçlar ve Sayaçlar
5) (1/2) Mikrodenetleyici Organizasyon ve Mimarisine Giriş
6) (2/2) Mikrodenetleyici Organizasyon ve Mimarisine Giriş
7) (1/3) Mikrodenetleyici için C programlama
8) (2/3) Mikrodenetleyici için C programlama
9) (3/3) Mikrodenetleyici için C programlama
10) PIC programlama
11) (1/2)PIC 16F877 mimarisi
12) (2/2)PIC 16F877 mimarisi
14) PIC denetleyici ailesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: I. PIC Microcontroller and Embedded sytems, Muhammad Ali Mazidi, 2008, 0131194046
Diğer Kaynaklar: I- Designing Embedded Systems with PIC Microcontrollers, Principles and Applications, Tim Wilmshurst, 2006, 0-7506-6755-9

II. Microcontroller Theory and Applications with the PIC18F, M. Rafiquzzaman, 978-0-470-94769-2

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuar 10 % 15
Küçük Sınavlar 5 % 20
Projeler 1 % 5
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Laboratuvar 10 20
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Proje 1 20
Küçük Sınavlar 5 10
Ara Sınavlar 1 10
Final 1 20
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, Fen Bilimleri ve Mekatronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilir. 3
2) Karmaşık Mekatronik Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. 2
3) Karmaşık mekatronik sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. 2
4) Mekatronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 1
5) Karmaşık Mekatronik Mühendisliği  problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için nümerik veya fiziksel deney tasarlar ve yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. 1
6) Mekatronik Mühendisliğini ilgilendiren problemlerde bireysel ve ilgili çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır.
7) İngilizce ve Türkçe (eğer Türk vatandaşı ise) sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde Ingilizce dil bilgisi (Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyi) kazanir; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanır.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerilerine sahip olur.
9) Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk bilinci sahibidir; Mekatronik Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgilidir. 1
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir.
11) Mekatronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; Mekatronik mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır.