INE1003 Critical ThinkingBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MATEMATİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MATEMATİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
INE1003 Eleştirel Düşünme Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SABRİ TANKUT ATAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders 1.sınıf endüstri mühendislerinin yüksek seviyede kişisel gelişimleri için kritik düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik tasarlanmıştır. Ders kritik düşünmenin temel özelliklerinin tanımlanmasıyla başlar. Argüman nedir, iyi bir argüman nasıl olur, tipik düşünme hataları nelerdir gibi konular örnekleriyle aktarılarak öğrencinin eleştirel düşünme becerilerini artırması sağlanır. Öğrencilerden okuma ödevleri ve eleştirel bir makale yazımıyla eleştirel düşünme becerilerini göstermeleri ve ilerletmeleri beklenir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Eleştirel düşünme terminolojisine aşina olmak
2. Eleştirel düşünmenin ne olduğunu ve eleştirel düşünebilen insanların eleştirel düşünemeyen insanlardan farkının ne olduğunu bilmek
3. Bir argümanı analiz edebilmek
4. Sık kullanılan argüman çeşitlerinin ve bunların kurgularının ne olduğunu bilmek
5. Tipik düşünme hatalarını tespit edebilmek

Dersin İçeriği

1. Hafta: Eleştirel düşünmeye hızlı bir giriş
2. Hafta: Adil düşünebilmek
3. Hafta: Ne tartışıyoruz?
4. Hafta: İyi bir argüman nasıl olur?
5. Hafta: Akıl yürütme
6. Hafta: Düşünme hataları (safsatalar)
7. Hafta: Düşünme hataları (safsatalar)
8. Hafta: Argüman çeşitleri
9. Hafta: Vize
10. Hafta: Kendini ifade ederken yapılan hatalar
11. Hafta: Kandırma yöntemleri
12. Hafta: Argümanlardaki varsayımlar
13. Hafta: İyi bir argümanın bileşenleri
14. Hafta: Tartışma formatları

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Eleştirel düşünmeye hızlı bir giriş
2) Adil düşünebilmek
3) Neyi tartışıyoruz?
4) İyi bir argüman nasıl olur?
5) Akıl yürütme
6) Düşünme hataları (safsatalar)
7) Düşünme hataları (safsatalar)
8) Argüman çeşitleri
9) Vize
10) Kendini ifade ederken yapılan hatalar
11) Kandırma yöntemleri
12) Argümanlardaki varsayımlar
13) İyi bir argümanın bileşenleri
14) Tartışma formatları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Gerekli içerikler Itslearning üzerinden sağlanır. Bazı ek çalışma kaynakları aşağıda listelenmiştir.
All necessary materials will be made available on Itslearning. Additional study references are listed below.
Diğer Kaynaklar: www.criticalthinking.org
Cohen, E.D. Critical Thinking Unleashed, Rowman Littlefield, 2009.
Cottrell, S. Critical Thinking Skills, Palgrave Macmillan, 2005.
Epstein, R.L. Critical Thinking, Thomson Wadsworth, 2006.
Howard-Snyder et Al. The Power of Logic, McGraw Hill, 2013.
Ruggiero, V.R. Beyond Feelings: A Guide to Critical Thinking, McGraw Hill, 2012.
Weston, A. A Rulebook for Arguments, Hackett Publishing, 2017.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 42 % 0
Küçük Sınavlar 12 % 12
Ödev 4 % 18
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Rapor Teslimi 1 % 10
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 13
Ödevler 4 40
Ara Sınavlar 1 10
Rapor Teslimi 1 20
Final 1 20
Toplam İş Yükü 145

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak
2) Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak
3) Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek
4) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek
5) Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek
6) Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak
7) Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek
8) Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak
9) Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak
10) Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak
11) Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak
12) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek