BANKACILIK VE SİGORTACILIK (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INE4209 | SAP ile Kurumsal Kaynak Planlamaya Giriş | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ADNAN ÇORUM |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ADNAN ÇORUM |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | İş süreçlerini ve kurumsal kaynak Planlama (ERP) sistemini bütün modülleri ile açıklamak ve global olarak kullanılan ticari bir ERP programı olan SAP ile öğrencileri ERP sistemleri ile aşina hale getirmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. ERP sistemlerini tanımlamak ve açıklamak II. Ticari bir ERP sistemini (SAP) keşfetmek III. İş süreçlerini tanımlamak ve açıklamak IV. Satış ve dağıtım sistemini tanımlamak ve açıklamak V. Satış ve dağıtım prosesini SAP üzerinde uygulamak VI. Malzeme yönetim sistemini tanımlamak ve açıklamak VII. Malzeme yönetim prosesini SAP üzerinde uygulamak VIII. Üretim planlama ve uygulaması sistemini tanımlamak ve açıklamak IX. Üretim planlama ve uygulaması prosesini SAP üzerinde uygulamak |
ERP'ye giriş SAP kavramları Global Bike Inc.( Ders meteryallerinin dayandığı firma) ve programı tanıma Entegre iş süreçleri Satış ve dağıtım(SD) Malzeme yönetimi(MM) Üretim planlama ve uygulaması(PP) |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | ERP'ye giriş | |
2) | SAP kavramları | |
3) | SAP kavramları | |
4) | Global Bike Inc.( Ders materyallerinin dayandığı firma) ve programı tanıma | |
5) | Entegre iş süreçleri | |
6) | Satış ve dağıtım (SD) | |
7) | Satış ve dağıtım (SD) | |
8) | Satış ve dağıtım (SD) | |
9) | Malzeme yönetimi (MM) | |
10) | Malzeme yönetimi (MM) | |
11) | Malzeme yönetimi (MM) | |
12) | Malzeme yönetimi (MM) | |
13) | Üretim planlama ve uygulaması (PP) | |
14) | Üretim planlama ve uygulaması (PP) |
Ders Notları / Kitaplar: | Official SAP course materials (GBI) |
Diğer Kaynaklar: | Simha R. Magal, Jeffrey Word (2012) Integrated Business Processes with ERP Systems, John Wiley & Sons Inc. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 142 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bankacılık ve Sigortacılık mesleklerinin temel kavramlarını anlama becerisine sahip olmak ve çalışma hayatında etkin bir şekilde kullanabilir. | |
2) | Mesleği ile ilgili konularda, ferdi ve gerektiğinde ekip halinde çalışma becerisine sahip olmak ve sektörü ile ilgili yenilikleri takip ederek uygulayabilmek. | |
3) | Çalıştıkları sektörde hukuki sorumlulukları yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayacak bilgi ve donanıma sahip olmak. | |
4) | Ülke ekonomisi ve işletmeler açısından, bankacılık ve sigortacılığın önemini anlamak ve doğru ifade edebilmek. | |
5) | Mesleğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar kullanarak, mesleği ile ilgili çalışmalar yapabilmek, bilgi depolayabilmek ve bu bilgiyi yerinde ve etkin kullanabilmek. | |
6) | Günlük ticari faaliyetlerde sorunlara karşı pratik çözüm bulmak ve doğru karar verme becerisini kazandırmak. | |
7) | Bankacılık ve sigortacılık sektöründe ve genel olarak da finans sektöründe sorumluluk üstlenebilmek ve yasal şartları sağladıktan sonra kendi adına işyeri açıp, çalıştırabilecek niteliklere sahip olmak. | |
8) | Banka ve sigorta ile ilgili muhasebe işlemlerini yapabilme yeterliliğine sahip olmak. | |
9) | İş yaşamında, etkin iletişim kuran ve ikna becerisine sahip, müşteri ilişkilerini etkin kurabilecek yeterliliğe sahip olmak. | |
10) | Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden- sonuç ilişkisine göre değerlendirebilmek, hangi bilgiyi, nerede, ne zaman ve nasıl kullanacağını bilen, meslek elemanı niteliğine sahip olmak. |