INE4209 Introduction to Enterprise Resource Planning with SAPBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YENİ MEDYAÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YENİ MEDYA
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
INE4209 SAP ile Kurumsal Kaynak Planlamaya Giriş Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ADNAN ÇORUM
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ADNAN ÇORUM
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: İş süreçlerini ve kurumsal kaynak Planlama (ERP) sistemini bütün modülleri ile açıklamak ve global olarak kullanılan ticari bir ERP programı olan SAP ile öğrencileri ERP sistemleri ile aşina hale getirmek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. ERP sistemlerini tanımlamak ve açıklamak
II. Ticari bir ERP sistemini (SAP) keşfetmek
III. İş süreçlerini tanımlamak ve açıklamak
IV. Satış ve dağıtım sistemini tanımlamak ve açıklamak
V. Satış ve dağıtım prosesini SAP üzerinde uygulamak
VI. Malzeme yönetim sistemini tanımlamak ve açıklamak
VII. Malzeme yönetim prosesini SAP üzerinde uygulamak
VIII. Üretim planlama ve uygulaması sistemini tanımlamak ve açıklamak
IX. Üretim planlama ve uygulaması prosesini SAP üzerinde uygulamak

Dersin İçeriği

ERP'ye giriş
SAP kavramları
Global Bike Inc.( Ders meteryallerinin dayandığı firma) ve programı tanıma
Entegre iş süreçleri
Satış ve dağıtım(SD)
Malzeme yönetimi(MM)
Üretim planlama ve uygulaması(PP)

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) ERP'ye giriş
2) SAP kavramları
3) SAP kavramları
4) Global Bike Inc.( Ders materyallerinin dayandığı firma) ve programı tanıma
5) Entegre iş süreçleri
6) Satış ve dağıtım (SD)
7) Satış ve dağıtım (SD)
8) Satış ve dağıtım (SD)
9) Malzeme yönetimi (MM)
10) Malzeme yönetimi (MM)
11) Malzeme yönetimi (MM)
12) Malzeme yönetimi (MM)
13) Üretim planlama ve uygulaması (PP)
14) Üretim planlama ve uygulaması (PP)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Official SAP course materials (GBI)

Diğer Kaynaklar: Simha R. Magal, Jeffrey Word (2012) Integrated Business Processes with ERP Systems, John Wiley & Sons Inc.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 6 96
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 142

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek.
2) Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek.
3) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek.
4) Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek.
5) Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek.
6) İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek.
7) İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek.
8) Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek.
9) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek.
10) Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek.