INE4107 Work SafetyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar SAHNE SANATLARIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
SAHNE SANATLARI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
INE4107 İş Güvenliği Bahar
Güz
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü:
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders iş yeri güvenliği, sağlık ve teftişe odaklanmaktadır. Bu ders boyunca öğrenciler iş yeri güvenliğinin ne demek olduğunu, bunun neden önemli olduğunu ve bunun bir işi nasıl etkilediğini öğrenirler. İş yeri güvenliğinin ortak alanları, ofis güvenliği, iş yeri tehlikeleri ve diğer alanlarıyla tartışılır.Ayrıca, öğrencilere herkesin yararına olacak daha güvenli bir çalışma ortamı yaratmak için önlemler öğrenirler. Diğer konular ruh sağlığı sorunları, iş yerinde şiddet, sağlık ve sağlıklı yaşam girişimlerini kapsar. Öğrenciler ayrıca bir rutin muayene yapmanın girdi ve çıktılarını,raporları dosyalama ve iş güvenliği komitesi oluşturmanın önemini öğrenirler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. İş yeri güvenliğinin, sağlığının ve denetimlerinin tanımlanması
II. Ofis güvenliğinin tanımlanması
III. İş yeri tehlikeleri ve güvenliğinin öğrenilmesi
IV. Uygun iş yeri sağlığının tanımlanması
V. Önleyici ölçümlerin tanımlanması
VI. Dış mekan iş yeri güvenliğinin Özetlenmesi
VII. Şirket araçlarının güvenliğinin tanımlanması
VIII. İş yerindeki ruh sağlığının özetlenmesi
IX. Kurumsal sağlık ve sağlıklı yaşam girişimleri tanımlanması
X. Rutin denetim uygulamalarının açıklanması
XI. Kaza raporlama ve soruşturmanın özetlenmesi.
XII. Bir işyeri güvenliği komitesinin oluşturmasının tanımlanması
komitesi.

Dersin İçeriği

1.Hafta: İş yeri güvenliği, sağlığı ve denetimlerine giriş
2.Hafta: Ofis güvenliği
3.Hafta: İş yeri Tehlikeleri
4.Hafta: Diğer iş yeri güvenliği konuları
5.Hafta: İş yeri sağlığı
6.Hafta: Önleyici ölçümler
7.Hafta: Ara dönem sınavı
8.Hafta: Dış alan iş yeri güvenliği
9.Hafta: Şirket araç güvenliği
10.Hafta: İş yerinde ruh sağlığı
11.Hafta: Kurumsal sağlık ve sağlık girişimleri
12.Hafta: Rutin denetleme uygulamaları
13:Hafta: Kaza raporlama ve soruşturmaları
14.Hafta: İş yeri güvenliği komitesi kurma

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İş yeri güvenliği, sağlığı ve denetimlerine giriş
2) Ofis güvenliği
3) İş yeri Tehlikeleri
4) Diğer iş yeri güvenliği konuları
5) İş yeri sağlığı
6) Önleyici ölçümler
7) Dış alan iş yeri güvenliği
8) Dış alan iş yeri güvenliği II
9) İş yerinde ruh sağlığı
9) Şirket araç güvenliği
11) Kurumsal sağlık ve sağlık girişimleri
12) Rutin denetleme uygulamaları
13) Kaza raporlama ve soruşturmaları
14) İş yeri güvenliği komitesi kurma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Textbook:
Workplace Safety: A Guide for Small and
Midsized Companies [Hardcover]; by Don
Hopwood, Steve Thompson 1/E, Wiley, 2006.
ISBN-10: 0782136044 | ISBN-13: 978-
0782136043
Diğer Kaynaklar: None

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 43
Ara Sınavlar 14 34
Final 2 19
Toplam İş Yükü 138

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sahne sanatları (oyunculuk, dans, müzik vs.) alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. 2
2) Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. 2
3) Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. 2
4) Sahne sanatları konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. 1
5) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. 3
6) Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 3
7) Sahne sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. 2
8) Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. 3
9) Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. 1
10) Kendi alanları ile ilgili İngiliz dilindeki kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. 1
11) Sahne sanatları alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. 3
12) İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. 2
13) Sahne Sanatları programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. 3
14) Sahne Sanatları Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk ve müzikal tiyatro alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. 2
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3