SAHNE SANATLARI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INE4107 | İş Güvenliği | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders iş yeri güvenliği, sağlık ve teftişe odaklanmaktadır. Bu ders boyunca öğrenciler iş yeri güvenliğinin ne demek olduğunu, bunun neden önemli olduğunu ve bunun bir işi nasıl etkilediğini öğrenirler. İş yeri güvenliğinin ortak alanları, ofis güvenliği, iş yeri tehlikeleri ve diğer alanlarıyla tartışılır.Ayrıca, öğrencilere herkesin yararına olacak daha güvenli bir çalışma ortamı yaratmak için önlemler öğrenirler. Diğer konular ruh sağlığı sorunları, iş yerinde şiddet, sağlık ve sağlıklı yaşam girişimlerini kapsar. Öğrenciler ayrıca bir rutin muayene yapmanın girdi ve çıktılarını,raporları dosyalama ve iş güvenliği komitesi oluşturmanın önemini öğrenirler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. İş yeri güvenliğinin, sağlığının ve denetimlerinin tanımlanması II. Ofis güvenliğinin tanımlanması III. İş yeri tehlikeleri ve güvenliğinin öğrenilmesi IV. Uygun iş yeri sağlığının tanımlanması V. Önleyici ölçümlerin tanımlanması VI. Dış mekan iş yeri güvenliğinin Özetlenmesi VII. Şirket araçlarının güvenliğinin tanımlanması VIII. İş yerindeki ruh sağlığının özetlenmesi IX. Kurumsal sağlık ve sağlıklı yaşam girişimleri tanımlanması X. Rutin denetim uygulamalarının açıklanması XI. Kaza raporlama ve soruşturmanın özetlenmesi. XII. Bir işyeri güvenliği komitesinin oluşturmasının tanımlanması komitesi. |
1.Hafta: İş yeri güvenliği, sağlığı ve denetimlerine giriş 2.Hafta: Ofis güvenliği 3.Hafta: İş yeri Tehlikeleri 4.Hafta: Diğer iş yeri güvenliği konuları 5.Hafta: İş yeri sağlığı 6.Hafta: Önleyici ölçümler 7.Hafta: Ara dönem sınavı 8.Hafta: Dış alan iş yeri güvenliği 9.Hafta: Şirket araç güvenliği 10.Hafta: İş yerinde ruh sağlığı 11.Hafta: Kurumsal sağlık ve sağlık girişimleri 12.Hafta: Rutin denetleme uygulamaları 13:Hafta: Kaza raporlama ve soruşturmaları 14.Hafta: İş yeri güvenliği komitesi kurma |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İş yeri güvenliği, sağlığı ve denetimlerine giriş | |
2) | Ofis güvenliği | |
3) | İş yeri Tehlikeleri | |
4) | Diğer iş yeri güvenliği konuları | |
5) | İş yeri sağlığı | |
6) | Önleyici ölçümler | |
7) | Dış alan iş yeri güvenliği | |
8) | Dış alan iş yeri güvenliği II | |
9) | İş yerinde ruh sağlığı | |
9) | Şirket araç güvenliği | |
11) | Kurumsal sağlık ve sağlık girişimleri | |
12) | Rutin denetleme uygulamaları | |
13) | Kaza raporlama ve soruşturmaları | |
14) | İş yeri güvenliği komitesi kurma |
Ders Notları / Kitaplar: | Textbook: Workplace Safety: A Guide for Small and Midsized Companies [Hardcover]; by Don Hopwood, Steve Thompson 1/E, Wiley, 2006. ISBN-10: 0782136044 | ISBN-13: 978- 0782136043 |
Diğer Kaynaklar: | None |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 43 |
Ara Sınavlar | 14 | 34 |
Final | 2 | 19 |
Toplam İş Yükü | 138 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sahne sanatları (oyunculuk, dans, müzik vs.) alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. | 2 |
2) | Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. | 2 |
3) | Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | 2 |
4) | Sahne sanatları konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | 1 |
5) | Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | 3 |
6) | Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. | 3 |
7) | Sahne sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. | 2 |
8) | Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. | 3 |
9) | Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. | 1 |
10) | Kendi alanları ile ilgili İngiliz dilindeki kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. | 1 |
11) | Sahne sanatları alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. | 3 |
12) | İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. | 2 |
13) | Sahne Sanatları programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. | 3 |
14) | Sahne Sanatları Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk ve müzikal tiyatro alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. | 2 |
15) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |