MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INE4107 | İş Güvenliği | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders iş yeri güvenliği, sağlık ve teftişe odaklanmaktadır. Bu ders boyunca öğrenciler iş yeri güvenliğinin ne demek olduğunu, bunun neden önemli olduğunu ve bunun bir işi nasıl etkilediğini öğrenirler. İş yeri güvenliğinin ortak alanları, ofis güvenliği, iş yeri tehlikeleri ve diğer alanlarıyla tartışılır.Ayrıca, öğrencilere herkesin yararına olacak daha güvenli bir çalışma ortamı yaratmak için önlemler öğrenirler. Diğer konular ruh sağlığı sorunları, iş yerinde şiddet, sağlık ve sağlıklı yaşam girişimlerini kapsar. Öğrenciler ayrıca bir rutin muayene yapmanın girdi ve çıktılarını,raporları dosyalama ve iş güvenliği komitesi oluşturmanın önemini öğrenirler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. İş yeri güvenliğinin, sağlığının ve denetimlerinin tanımlanması II. Ofis güvenliğinin tanımlanması III. İş yeri tehlikeleri ve güvenliğinin öğrenilmesi IV. Uygun iş yeri sağlığının tanımlanması V. Önleyici ölçümlerin tanımlanması VI. Dış mekan iş yeri güvenliğinin Özetlenmesi VII. Şirket araçlarının güvenliğinin tanımlanması VIII. İş yerindeki ruh sağlığının özetlenmesi IX. Kurumsal sağlık ve sağlıklı yaşam girişimleri tanımlanması X. Rutin denetim uygulamalarının açıklanması XI. Kaza raporlama ve soruşturmanın özetlenmesi. XII. Bir işyeri güvenliği komitesinin oluşturmasının tanımlanması komitesi. |
1.Hafta: İş yeri güvenliği, sağlığı ve denetimlerine giriş 2.Hafta: Ofis güvenliği 3.Hafta: İş yeri Tehlikeleri 4.Hafta: Diğer iş yeri güvenliği konuları 5.Hafta: İş yeri sağlığı 6.Hafta: Önleyici ölçümler 7.Hafta: Ara dönem sınavı 8.Hafta: Dış alan iş yeri güvenliği 9.Hafta: Şirket araç güvenliği 10.Hafta: İş yerinde ruh sağlığı 11.Hafta: Kurumsal sağlık ve sağlık girişimleri 12.Hafta: Rutin denetleme uygulamaları 13:Hafta: Kaza raporlama ve soruşturmaları 14.Hafta: İş yeri güvenliği komitesi kurma |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İş yeri güvenliği, sağlığı ve denetimlerine giriş | |
2) | Ofis güvenliği | |
3) | İş yeri Tehlikeleri | |
4) | Diğer iş yeri güvenliği konuları | |
5) | İş yeri sağlığı | |
6) | Önleyici ölçümler | |
7) | Dış alan iş yeri güvenliği | |
8) | Dış alan iş yeri güvenliği II | |
9) | İş yerinde ruh sağlığı | |
9) | Şirket araç güvenliği | |
11) | Kurumsal sağlık ve sağlık girişimleri | |
12) | Rutin denetleme uygulamaları | |
13) | Kaza raporlama ve soruşturmaları | |
14) | İş yeri güvenliği komitesi kurma |
Ders Notları / Kitaplar: | Textbook: Workplace Safety: A Guide for Small and Midsized Companies [Hardcover]; by Don Hopwood, Steve Thompson 1/E, Wiley, 2006. ISBN-10: 0782136044 | ISBN-13: 978- 0782136043 |
Diğer Kaynaklar: | None |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 43 |
Ara Sınavlar | 14 | 34 |
Final | 2 | 19 |
Toplam İş Yükü | 138 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgisayar sistemlerinde olan zengin bilgileri kullanabilir ve basit biyolojik sorulara cevap bulma ve hastalıkların teşhis ve tadavileri gibi problemlere çözüm bulur. | 3 |
2) | Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır. | 4 |
3) | Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. | 5 |
4) | Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü,yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda ingilizceye hakim olur. | 3 |
5) | Genetik laboratuvarında kullanılan değişik teknikleri öğrenir ve bilgi ve beceri kazanır. | 4 |
6) | Biyolojik bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme, bunları ve sonuçlarını, arkasında yatan delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. | 4 |
7) | Nicel ve nitel veri toplama yöntemleri kullanmada bilgi ve beceri kazanır. | 3 |
8) | Araştırmaları etik, mesleki sorumluk bilincine sahip, insani değerlere ve insan haklarına saygılı bir şekilde yürütür. İnsan deneylerinde gizlilik ilkesine önem verir. | 5 |
9) | Moleküler biyoloji ve genetik alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenmek ve her ikisi arasında bağlantı kurma. | 4 |
10) | Kendini geliştirme konusunda literatürü araştırıp kullanır ve bilim-teknoloji alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. | 5 |
11) | Ulusal ve uluslararası sorunlarından haberdar olup, bu sorunlara bilimsel yaklaşımla çözüm araştırır. | 4 |