INE4107 Work SafetyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar PSİKOLOJİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
PSİKOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
INE4107 İş Güvenliği Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü:
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders iş yeri güvenliği, sağlık ve teftişe odaklanmaktadır. Bu ders boyunca öğrenciler iş yeri güvenliğinin ne demek olduğunu, bunun neden önemli olduğunu ve bunun bir işi nasıl etkilediğini öğrenirler. İş yeri güvenliğinin ortak alanları, ofis güvenliği, iş yeri tehlikeleri ve diğer alanlarıyla tartışılır.Ayrıca, öğrencilere herkesin yararına olacak daha güvenli bir çalışma ortamı yaratmak için önlemler öğrenirler. Diğer konular ruh sağlığı sorunları, iş yerinde şiddet, sağlık ve sağlıklı yaşam girişimlerini kapsar. Öğrenciler ayrıca bir rutin muayene yapmanın girdi ve çıktılarını,raporları dosyalama ve iş güvenliği komitesi oluşturmanın önemini öğrenirler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. İş yeri güvenliğinin, sağlığının ve denetimlerinin tanımlanması
II. Ofis güvenliğinin tanımlanması
III. İş yeri tehlikeleri ve güvenliğinin öğrenilmesi
IV. Uygun iş yeri sağlığının tanımlanması
V. Önleyici ölçümlerin tanımlanması
VI. Dış mekan iş yeri güvenliğinin Özetlenmesi
VII. Şirket araçlarının güvenliğinin tanımlanması
VIII. İş yerindeki ruh sağlığının özetlenmesi
IX. Kurumsal sağlık ve sağlıklı yaşam girişimleri tanımlanması
X. Rutin denetim uygulamalarının açıklanması
XI. Kaza raporlama ve soruşturmanın özetlenmesi.
XII. Bir işyeri güvenliği komitesinin oluşturmasının tanımlanması
komitesi.

Dersin İçeriği

1.Hafta: İş yeri güvenliği, sağlığı ve denetimlerine giriş
2.Hafta: Ofis güvenliği
3.Hafta: İş yeri Tehlikeleri
4.Hafta: Diğer iş yeri güvenliği konuları
5.Hafta: İş yeri sağlığı
6.Hafta: Önleyici ölçümler
7.Hafta: Ara dönem sınavı
8.Hafta: Dış alan iş yeri güvenliği
9.Hafta: Şirket araç güvenliği
10.Hafta: İş yerinde ruh sağlığı
11.Hafta: Kurumsal sağlık ve sağlık girişimleri
12.Hafta: Rutin denetleme uygulamaları
13:Hafta: Kaza raporlama ve soruşturmaları
14.Hafta: İş yeri güvenliği komitesi kurma

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İş yeri güvenliği, sağlığı ve denetimlerine giriş
2) Ofis güvenliği
3) İş yeri Tehlikeleri
4) Diğer iş yeri güvenliği konuları
5) İş yeri sağlığı
6) Önleyici ölçümler
7) Dış alan iş yeri güvenliği
8) Dış alan iş yeri güvenliği II
9) İş yerinde ruh sağlığı
9) Şirket araç güvenliği
11) Kurumsal sağlık ve sağlık girişimleri
12) Rutin denetleme uygulamaları
13) Kaza raporlama ve soruşturmaları
14) İş yeri güvenliği komitesi kurma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Textbook:
Workplace Safety: A Guide for Small and
Midsized Companies [Hardcover]; by Don
Hopwood, Steve Thompson 1/E, Wiley, 2006.
ISBN-10: 0782136044 | ISBN-13: 978-
0782136043
Diğer Kaynaklar: None

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 43
Ara Sınavlar 14 34
Final 2 19
Toplam İş Yükü 138

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsan zihnine ve davranışlarına yönelik ilgi geliştirmek, kuramları görgül bulguları kullanarak değerlendirebilmek, eleştirel düşünce becerisi elde ederek psikolojinin kanıta dayalı bir bilim olduğunu anlamak.
2) İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak.
3) Psikolojideki temel kavramlar ve bunları incelemede kullanılan kuramsal ve uygulamalı yaklaşımları öğrenmek (örneğin temel gözlem ve görüşme tekniklerini bilmek).
4) Psikoloji alan yazınında baskın dil olan İngilizceyi kullanarak bilgiye erişim ve bilgiyi yazma yöntem ve becerileri edinmek, bilimsel araştırma ve veri değerlendirme tekniklerini (örneğin korelasyonel, deneysel, kesitsel ve boylamsal çalışmalar, vaka çalışmaları) tanımak ve uygulamak.
5) Ayrımcılığa ve önyargıya karşı bir tutum benimsemek; araştırma ve uygulama alanlarında çalışırken etik duyarlılık göstermek.
6) Psikolojinin temel alt alanlarını (deneysel, gelişim, klinik, bilişsel, sosyal ve endüstri/örgütsel psikoloji) ve bunlarla ilgili çalışma ve uzmanlık alanlarını tanımak.
7) Bilimsel çalışmanın temel unsurları olan problem oluşturma, hipotez kurma ve veri toplamanın yanında bulguları analiz etme, yorumlama ve sunma için gerekli becerileri edinmek.
8) Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmak.
9) Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (tıp, genetik, biyoloji, ekonomi, sosyoloji, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgileri edinmek ve bu bilgileri psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek.
10) Toplumsal sorunlara karşı duyarlılık geliştirmek; psikoloji alanının ve toplumun yararına olan etkinliklerde sorumluluk almak.
11) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek.
12) İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek.